Administratör inriktning reception till Strömstad

Polismyndigheten, Avdelningen för särskilda utredningar / Receptionistjobb / Strömstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Strömstad, Tanum, Dals-Ed, Munkedal, Bengtsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Avdelningen för särskilda utredningar i Strömstad, Vänersborg, Trollhättan, Jönköping, Linköping eller i hela Sverige

Region Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 5100 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Polisområde Fyrbodal
Polisområde Fyrbodal omfattar 17 kommuner och är organiserat i tre lokalpolisområden; västra Fyrbodal, östra Fyrbodal och södra Fyrbodal. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett områdeskansli.

Verksamheten vid lokalpolisområdena leds av en lokalpolisområdeschef som inom sitt geografiska område svarar för utredning i enlighet med den nationella brottskatalogen, ingripande- och områdespolisverksamhet, receptionsverksamhet, godshantering, brottssamordning samt extern samverkan och medborgarlöften.

Arbetsuppgifter
Som administratör med inriktning mot reception är du myndighetens representant i kontakten med de besökare som kommer till polisstationen. I dina ansvarsområden och arbetsuppgifter ingår bland annat att:

• Handlägga resehandlingsansökningar.
• Ta emot och hjälpa besökare i receptionen
• Besvara inkommande telefonsamtal och mail
• Hantera hittegods
• Ta emot anmälningar
• Registrera ärenden/diarieföring


Publiceringsdatum
2020-09-21

Arbetsuppgifter
Som administratör med inriktning mot reception är du myndighetens representant i kontakten med de besökare som kommer till polisstationen. I dina ansvarsområden och arbetsuppgifter ingår bland annat att:

• Handlägga resehandlingsansökningar.
• Ta emot och hjälpa besökare i receptionen
• Besvara inkommande telefonsamtal och mail
• Hantera hittegods
• Ta emot anmälningar
• Registrera ärenden/diarieföring


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Minst 1 års erfarenhet av arbete inom service eller reception där du haft mycket externa kontakter, företrädesvis i form av personliga möten
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska samt engelska i tal och skrift
• God datorvana

Meriterande:
• Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska
• Tidigare erfarenhet av att hantera pass- och identitetskortsansökningar
• Erfarenhet av att ha arbetat med service/administration i en offentlig verksamhet
• Körkort för personbil är inget krav, men en fördel då kortare resor i tjänsten kan förekomma.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har en utpräglad känsla för service och som trivs i en roll med många olika kontaktytor. Du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete, men är också flexibel och har förmåga att prioritera när situationen kräver det. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter, vilket innebär att du behöver kunna hantera ett lugnt såväl som ett högt arbetstempo för att trivas i rollen.

Som representant för polismyndigheten förväntas du agera professionellt och ha gott omdöme, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Ibland kommer du att möta människor som råkat ut för svåra händelser, därav är det viktigt att du känner dig trygg med att hantera denna typ av situationer.

Du kommer att arbeta självständigt såväl som med dina övriga kollegor inom myndigheten. Därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och vilja att bidra till ett gott arbetsklimat.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Placeringsort: Strömstad

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Arbetet innebär i huvudsak tjänstgöring på dagtid måndag till fredag. Viss kvällstjänstgöring förekommer. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, Avdelningen för särskilda utredningar

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C42088/2020".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Avdelningen för särskilda utredningar

Jobbnummer
5367623

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Avdelningen för särskilda utredningar

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Avdelningen för särskilda utredningar: