Administratör inriktning planering Hemtjänsten i Centrum 2 Reutersgatan
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt - i både handling och bemötande.
Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!
Publiceringsdatum2023-07-11ArbetsuppgifterÄr det du som underlättar för andra och gör Göteborg till en bra stad att åldras i? Nu söker vi en administratör med inriktning planering till hemtjänsten i Enheten För Stöd och Planering (ESP) i Centrum 2. Vi har två hemtjänstkontor, innefattande 2-4 enheter, som är belägna på Karl-Johansgatan i Majorna samt på Reutersgatan i Guldheden.
I vår förvaltning satsar vi på hemtjänsten och våra medarbetare är den viktigaste resurs vi har för att lyckas med vårt uppdrag. Ditt uppdrag som administratör är att säkerställa att vi möter våra omsorgstagares behov av vård och omsorg genom att du är den som håller ihop verksamhetens dagliga planering för medarbetarna. I arbetet är det du som skapar förutsättningar för en god planerad verksamhet med stöd av digitala planerings- och uppföljningssystem. Medarbetarna lägger önskade scheman som du sedan utgår ifrån.
Din arbetsplats är förlagd ute på våra hemtjänstkontor. Du tillhör en grupp med flera kollegor som arbetar med liknande uppdrag och har en gemensam chef. På jobbet kommer du att arbeta i nära samarbete med administratörskollegor, omsorgshandledare, enhetschef och enheternas medarbetare, för att tillsammans utforma bästa möjliga omsorg för de vi är till för.
Arbetsuppgifterna kan variera men i huvudsak innebär tjänsten följande:
• På delegering av chef ta emot uppdrag i verksamhetssystemet Treserva
• Koordinera den dagliga driften och underhålla bemanningsplaneringen utifrån verksamhetens bemanningskrav
• Samarbeta och samverka med interna och externa aktörer
• På uppdrag av chef ta fram statistik och rapporter gällande löpande bemanning
• Korttidsplanering
• Viss personaladministration
• Visst fysiskt arbete kan förekomma, exempelvis ta emot leveranser och packa upp förbrukningsmaterial
Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för våra omsorgstagare i deras vardag. Vi är måna om att du ska ha rätt förutsättningar i ditt uppdrag och kunna känna en glädje och stolthet över det vi gör för dem vi är till för.
KvalifikationerKännedom om verksamhetsområde centrum 2 - Meriterande
Vi söker dig som har gymnasieexamen och erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna inom hemtjänst. Det är ett krav att du har erfarenhet av hemtjänstplanering ur ett planerings-, samt utförarperspektiv alternativt att du har utbildning som administratör inom vård- och omsorg, funktionsstöd eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig. Om du inte är utbildad administratör ska du ha erfarenhet av att ha arbetat med schemaläggning i Kompanion och Timecare samt ha god kännedom och kompetens inom våra övriga IT-stöd så som Treserva och Phoniro.
En förutsättning för ditt arbete är att du behärskar svenska i tal och skrift. I rollen ingår viss personaladministration och därför är det meriterande om du har erfarenhet av och/eller kunskap inom personalområdet, exempelvis kring arbetsmiljö, bemanningsplanering och arbetstid. Det även meriterande om du sedan tidigare har kännedom om verksamhetsområde centrum 2 och från våra enheter i Majorna eller Guldheden.
I din yrkesroll har du intresse och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Samtidigt är du tydlig i din yrkesroll och agerar professionellt i situationer där andra ifrågasätter dig eller ställer orimliga krav.
Som administratör i hemtjänsten behöver du ha förmågan att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Det är viktigt att du är uppmärksam på detaljer, samtidigt som du säkerställer att ditt arbete håller hög kvalitet.
Vi kommer bjuda in till intervju löpande under annonseringstiden. Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C144584".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Elina Berner
031-365 70 12 Jobbnummer 7956790
Observera att sista ansökningsdag har passerat.