Administratör inriktning planering Hemtjänsten i Centrum 2
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
Publiceringsdatum2022-11-23ArbetsuppgifterSkapa hållbara vardagar med oss! Nu söker vi två administratörer med inriktning planering till oss i hemtjänsten i Centrum 2.
I vår förvaltning satsar vi på hemtjänsten och ser att våra medarbetare är avgörande för att vi ska lyckas. Ditt uppdrag som administratör med inriktning planering är att säkerställa att vi möter våra omsorgstagares behov av vård och omsorg genom att du är den som håller ihop verksamhetens dagliga planering för medarbetarna. I arbetet är det du som skapar förutsättningar för en god planerad verksamhet med stöd av digitala planerings- och uppföljningssystem. Medarbetarna lägger önskade scheman som du sedan utgår ifrån.
Din arbetsplats är förlagd ute på ett av våra hemtjänstkontor, vi har 4 hemtjänstcentraler belägna i områdena Majorna-Linné, Krokslätt och Guldheden. Du tillhör Enheten för Stöd och Planering (ESP) och blir en viktig del i en grupp med flera kollegor som arbetar med liknande uppdrag och har gemensam chef. Arbetsuppgifterna kan variera men i huvudsak innebär tjänsten följande:
• På delegering av chef ta emot uppdrag i verksamhetssystemet Treserva
• Koordinera för den dagliga driften och underhålla bemanningsplaneringen utifrån verksamhetens bemanningskrav
• Viss personaladministration
• Samarbeta och samverka med interna och externa aktörer
• På uppdrag av chef ta fram statistik och rapporter gällande löpande bemanning
• Korttidsplanering
Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för våra omsorgstagare i deras vardag. Vi är måna om att du ska ha rätt förutsättningar i ditt uppdrag och kunna känna en glädje och stolthet över det vi gör för dem vi är till för.
KvalifikationerVi söker dig som har avslutad gymnasial utbildning och ser gärna att du har utbildning inom administration inom vård- och omsorg och funktionsstöd. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, företrädelsevis inom hemtjänst. I arbetet kommer du samarbeta med både interna och externa aktörer, så du behärskar självklart svenska i tal och skrift.
Det är meriterande du har erfarenhet av och/eller kunskap inom personalområdet exempelvis kring arbetsmiljö, bemanningsplanering och arbetstid. Du har grundläggande IT-kunskaper och det är meriterande om du har erfarenhet av hemtjänstens verksamhetssystem såsom Time Care Planering, Treserva och PluGo. Du som saknar erfarenhet i Stadens system får utbildning i dem.
I arbetet tar du ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens och omsorgstagarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. I syfte att förstå andra människors behov söker du aktivt andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke.
Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. I svåra situationer behåller du lugnet och kan balansera olika krav. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.
Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGÖTEBORGS KOMMUN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C113341".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Elina Berner
031-365 70 12 Jobbnummer 7199291
Observera att sista ansökningsdag har passerat.