Administratör inriktning planering Hemtjänst Centrum 2
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt - i både handling och bemötande.
Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!
Publiceringsdatum2023-09-27ArbetsuppgifterSkapa hållbara vardagar med oss! Nu söker vi en administratör med inriktning närstöd till hemtjänsten i Centrum 2, innefattande Majorna-Linné-området; Krokslätt/Johanneberg samt Guldheden.
I vår förvaltning satsar vi på hemtjänsten och ser att våra medarbetare är avgörande för att vi ska lyckas. Ditt uppdrag som administratör med inriktning närstöd/resurs är att säkerställa att vi hanterar de system och processer vi arbetar inom på bästa sätt. Du kommer att stötta dina kollegor, enhetschefer för verksamheten och omsorgspersonal. I arbetet är det du som skapar förutsättningar för en god planerad verksamhet med stöd av digitala planerings- och uppföljningssystem.
Din arbetsplats är förlagd ute på våra hemtjänstkontor. Du tillhör Enheten för Stöd och Planering (ESP), med flera kollegor som arbetar med liknande uppdrag och har en gemensam chef. I denna tjänst krävs flexibilitet då du kommer att variera din arbetsplats utifrån behov. Arbetsuppgifterna kan variera men i huvudsak innebär tjänsten följande:
• Vara en resurs för dina kollegor, täcka för både akut som planerad frånvaro
• På delegering av chef ta emot uppdrag i verksamhetssystemet Treserva
• Till viss del koordinera för den dagliga driften och underhålla bemanningsplaneringen utifrån verksamhetens bemanningskrav
• Personaladministration
• Beställning och inventering
• Samarbeta och samverka med interna och externa aktörer
• På uppdrag av chef ta fram statistik och rapporter gällande löpande bemanning
• Ta emot samtal från omsorgstagare, socialsekreterare mm
Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för våra omsorgstagare i deras vardag. Vi är måna om att du ska ha rätt förutsättningar i ditt uppdrag och kunna känna en glädje och stolthet över det vi gör för dem vi är till för.
KvalifikationerVi söker dig som har avslutad gymnasial utbildning och ser gärna att du har utbildning inom administration inom vård- och omsorg och funktionsstöd. Du har erfarenhet av liknande arbete och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, företrädelsevis inom hemtjänst. I arbetet kommer du samarbeta med både interna och externa aktörer, så du behärskar självklart svenska i tal och skrift.
Du har erfarenhet av och/eller kunskap inom personalområdet exempelvis kring arbetsmiljö, bemanningsplanering och arbetstid. Du har grundläggande IT-kunskaper och har erfarenhet av hemtjänstens verksamhetssystem såsom Time Care Planering, Treserva och PluGo.
I arbetet tar du ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens och omsorgstagarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. I syfte att förstå andra människors behov söker du aktivt andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke.
Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. I svåra situationer behåller du lugnet och kan balansera olika krav. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.
Intervjuer sker löpande.
Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C156859".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Malin Roos
malin.roos@aldrevardomsorg.goteborg.se 031-3660596 Jobbnummer 8144698
Observera att sista ansökningsdag har passerat.