Administratör inriktning avgiftshandläggning

Linköpings kommun / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Tjänsten är placerad inom Vård- och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, hälso- och sjukvård, myndighetsutövning, beställning av insatser samt bedriver vård och omsorg i egen regi. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss.

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!

Publiceringsdatum
2024-04-05

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en administratör med inriktning avgiftshandläggning till debiteringen på avdelning Myndighet och kvalitet.

Som administratör med inriktning avgiftshandläggning erbjuder vi dig ett omväxlande arbete där du tillsammans med dina kollegor stöttar upp och erbjuder ett kvalitativt administrativt stöd. I rollen kommer du i huvudsak arbeta med att handlägga avgiftsbeslut, beslut om individuellt förbehållsbelopp, registrering av inkomster samt fakturering av omsorgsavgifter.

Du kommer även verka för att de äldre som har bistånd enligt socialtjänstlagen har en korrekt avgift för insatserna de är beviljade samt vara behjälplig vid överklaganden. I din roll arbetar du nära dina kollegor inom avgiftshandläggning, administration och debitering. Som avgiftshandläggare har du kontakt med utförare, kunder, anhöriga samt god man, där du informerar och svarar på olika frågor om avgifter.

Arbetet i debiteringsgruppen innebär kvalificerade administrativa uppgifter kopplat till faktureringen gentemot medborgare samt övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter.

Din arbetsplats
Avdelning Myndighet och kvalitet ansvarar för myndighetsutövning, planering och beställning av äldreomsorg. Vi ansvarar för samordning av kvalitetsarbetet, avtalsuppföljning och i särskilda fall uppföljning av verksamheter i egen regi. Vår avdelning ansvarar kommunikationsinsatser, hantering av synpunkter och för strategiska kompetensförsörjningsfrågor samt debitering.

I rollen som administratör kommer du att tillhöra debiteringen som jobbar med avgiftshandläggning, registrering av inkomster och avgiftsbeslut. Vidare arbetar debiteringen med ekonomirelaterade administrativa uppgifter inom äldreomsorgen.

Vi sitter i centrala Linköping och dina arbetstider är måndag-fredag, 07:50-17:00 med flextidsavtal.

Kommunens förvaltningar har genomgått en omorganisation med utvecklingen att myndighet och utförarsidan har slagits samman för att arbeta närmare varandra under samma nämnd/förvaltning. Förvaltningarna är i ett pågående utvecklingsarbete där översyn av uppdrag och tillhörighet pågår.

Du som söker
Vi söker dig med en slutförd gymnasieutbildning och det är önskvärt om du har en eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare ser vi att du har dokumenterad erfarenhet från tidigare arbete som administratör och det är meriterande om du har arbetat i offentlig förvaltning. Det är också meriterande om du har erfarenhet från arbete inom socialtjänsten och äldreomsorgen.

För att ha goda förutsättningar i rollen som administratör behöver du ha god datorvana. I arbetet dokumenterar vi och har kontakter med olika samhällsaktörer och det är därmed ett krav att du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.

För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du som söker själv strukturerar ditt arbete och prioriterar på ett effektivt sätt samt kan driva processer vidare. Arbetet innebär att ge stöd till andra inom verksamheten och vi ser att du är tillmötesgående och anstränger dig för att leverera lösningar. Att samarbeta med andra människor och att kommunicera är för dig en självklarhet. Du behöver även vara flexibel och ha lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och se möjligheter i förändringar.

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 12831

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Linköpings kommun (org.nr 212000-0449), http://www.linkoping.se/

Kontakt
Facklig företrädare Vision
Mats Olsson
mats.p.olsson@linkoping.se
013-206084

Jobbnummer
8589758

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: