Administratör inom Utveckling och IT, Gävle

Lantmäteriet, UIT / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet, UIT i Gävle, Stockholm, Kiruna eller i hela Sverige

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.

Utveckling och IT är en betydelsefull del i Lantmäteriets verksamhet där vi arbetar tillsammans med övriga verksamhetsområden i både strategiska, taktiska och operativa frågor. Vårt uppdrag är att bidra till utvecklingen av Lantmäteriets verksamhet genom att tillhandahålla effektiva lösningar och tjänster. Våra ledord är verksamhetsnytta, säkerhet, innovation och arbetsglädje. Vi har flera stora intressanta utvecklingsprojekt på gång som alla bidrar till samhällets utveckling och där behöver vi dig!

Publiceringsdatum
2024-03-27

Arbetsuppgifter
Som administratör inom Utveckling och IT kommer du att utföra administrativt arbete som stöd för verksamhetsområdets samtliga chefer och ledningsgrupper. Det innebär exempelvis att planera, administrera och koordinera möten, enhetsdagar och arrangemang, innefattande allt från lokalbokningar och deltagarkommunikation till beställningar och inköp. Det innefattar även bokningar av kurser, konferenser och vid behov resor.

Arbetsuppgifterna innebär även att stödja chefer med administration vid rekryteringar samt avrop av konsulter. När nyanställda och konsulter anländer har du genomfört beställningar av relevant utrustning och sett till att arbetsplatserna är färdigställda.

Du kommer att vara en representant för verksamhetsområdet i myndighetens Arbetsplatsforum, där framtida behov behandlas. Där blir ditt uppdrag att beställa och säkra upp att identifierade behov omhändertas på både kort och lång sikt. Du sköter även inventeringen av den utrustning som inte är personlig, exempelvis skärmar för övervakning, konferensrumsutrustning, utbildnings- och testmiljöer och liknande. Du kommer också att ansvara för administrationen av verksamhetsområdets sändlistor, utrymningslistor och liknande.

Som administratör ansvarar du även för beställningar av kontorsmaterial och att ha ordning och reda för verksamhetsområdets gemensamma ytor, exempelvis skrivarrum. Vid behov kommer du även att hjälpa till att administrera verksamhetsområdets webbsidor på Lantmäteriets intranät och Wiki, dokumentera från workshops och ge allmänt administrativt stöd till chefer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som administratör och har en utbildningsbakgrund med minst treårig gymnasieexamen.

För att nå framgång i arbetet krävs goda kunskaper i Word, Excel och Powerpoint. Du har lätt för att arbeta i administrativa stödsystem och har förmåga att snabbt kunna sätta dig in i olika digitala verktyg. Du har även goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet samt om du har arbetat inom IT-området. Har du en eftergymnasial utbildning som är relevant för arbetsuppgifterna är även det meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du är en teamspelare som löser problem och utmaningar, både självständigt och tillsammans med andra. Du tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer. För att lyckas är det viktigt att du är strukturerad, noggrann och arbetar enligt en tydlig process. Du har även förmåga att organisera och planera ditt arbete väl, slutför det som påbörjats samt hålla deadlines. Arbetsuppgifterna kräver även att du är självgående, lösningsorienterad och kan ställa om ditt fokus då verksamheten kräver det.

Vid tillsättning av denna tjänst kommer provanställning att tillämpas.

ÖVRIGT
Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft.

Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs

För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och fokuserar på din kompetens för att bedöma dig och andra kandidater objektivt. Vi önskar att du bifogar ditt CV utan foto. Du som har skyddade personuppgifter ska inte lägga in din ansökan i vårt rekryteringssystem, istället ber vi dig kontakta rekryterande chef. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693.

Urval sker löpande under ansökningstiden.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C184750-2024-10".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lantmäteriet (org.nr 202100-4888)

Arbetsplats
Lantmäteriet, UIT

Kontakt
Enhetschef
Marika Ersholt
026-63 32 65

Jobbnummer
8572475

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet, UIT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet, UIT: