Administratör inom spedition och import till detaljhandelsföreta

Avanzera Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
2016-10-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör inom spedition och import till detaljhandelsföreta" (publicerad 2017-02-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:

Vi söker en medarbetare till en av våra kunder som är ett svenskt detaljhandelsföretag med 98 butiker i Sverige, Norge, Finland och Island. Detta är ett uppdrag med start så snart som möjligt och beräknas pågå löpande med möjlighet till förlängning. Tjänsten är stationerad vid Värtahamnen.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön innevarande månad samt betald semester.

Publiceringsdatum
2016-10-13

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att innebära att fungera som stöd och rådgivare till inköpsavdelningen i import- och tullrelaterade frågor. Ofta i direkt dialog med leverantören. Du kommer att vara länken mellan leverantör, speditör och centrallager samt förbereda och färdigställa exportfakturor och andra nödvändiga dokument. Vidare kommer du att sköta uppdateringarna av ordrar enligt korrekt varufaktura och registrera kostnadskomponenter i affärssystemet Oracle.

Arbetsuppgifterna kommer huvudsakligen att innebära:

• Leveransbevakning.
• Ledtidstabeller.
• Varuklassificering enligt Tullverkets reglemente.
• Registrering/uppdatering av tullstatistiska nummer i Oracle för korrekt beräkning av ELC (Estimated Landed Cost).
• Registrering/uppdatering av kostnadskomponenter i Oracle för korrekt beräkning av ELC (Estimated Landed Cost).
• Kontroll över gällande regelverk i importlandet och om nödvändigt se till att ett eventuellt tillstånd söks.
• Kontering och attestering av svenska varufakturor.
• Intrastatrapportering: Månadsrapportering av vår utförsel och införsel inom EU i enlighet med respektive lands regelverk.
• Arkivering av samtliga import- och exportdokument i enlighet med respektive importlands regelverk.

Bakgrund
Vi söker dig som har god erfarenhet och kunskap om tullhantering, import-/ exporthantering. Vidare ska du ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i Office programvara och har generellt god systemvana.

Du trivs i en miljö där det är högt tempo och många kontaktytor. Du arbetar strukturerat, tar egna initiativ och löser problem vartefter de uppstår.

Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-11
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 813
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Jonsson 08 545 28 304

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3102540

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: