Administratör inom Relocation

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du redo för nästa utmaning? Har du goda erfarenheter av administrativt arbete samt brinner för service? Se hit, vi på Adecco har tjänsten för dig!

Om Tjänsten
Företaget är ett väletablerat relocationföretag som sedan 1995 har hjälpt företag att flytta sina anställda in och ut ur Sverige. Företagets kärnverksamhet utgörs av två avdelningar - immigration och relocation - som arbetar i symbios för att leverera ett skräddarsytt och strömlinjeformat resultat till företag i Sverige och utomlands.
Tjänsten som Administratör inom Relocation går i första hand ut på att administrera all logistik kring tilldelade relocationuppdrag. I dessa uppdrag ingår det bland annat att hitta ett lämpligt boende till nyinflyttade uppdragstagare, bistå med rådgivning och assistans kring folkbokföring och den svenska socialförsäkringen, samt att ta fram förslag på lämpliga undervisningsalternativ för medföljande barn.

Vidare kommer du att arbeta med följande arbetsuppgifter:
• Vara främsta kontaktpersonen för kunder och deras anställda i tilldelade uppdrag
• Planera och administrera visning av potentiella bostäder
• Hantera all administration kring tilldelade uppdrag, inklusive intern rapportering i våra system samt extern rapportering till kund i den mån det ingår i uppdraget

Arbetstiderna är förlagda måndag - fredag klockan 9-18 alt 8-17.

Om Dig
Vi söker dig som har administrativ arbetslivserfarenhet och servicen ut i fingerspetsarna. Vi ser att du har avslutad gymnasieutbildning och är ute efter nya utmaningar och utveckling. Det här är ett jobb för dig som har en stor portion energi, servicekänslan i ryggmärgen och framför allt en fallenhet för att arbeta strukturerat och organiserat.

Viktigt för tjänsten är att du:
• kommunicerar professionellt obehindrat på engelska och svenska i tal och skrift
• innehar B-körkort

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Anställningen
Tjänsten som Administratör inom Relocation är ett konsultuppdrag med start i januari. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 6 månader och för rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt kund.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om Ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Annelie Sandberg 08-598 981 96

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2016-12-01

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annelie Sandberg

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 60

Jobbnummer
3191443

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: