Administratör inom nätplanering

Svenska Kraftnät / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg, Stockholm, Täby, Norrtälje, Västerås eller i hela Sverige

Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Till sektionen Nätutveckling inom avdelningen Kraftsystem söker vi en administratör som varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige.

Avdelningen Kraftsystem tillhör division System som på en övergripande nivå ansvarar för att designa elmarknaden, utveckla och driva elsystemet. Vi är med och finner svaren på klimatomställningen och skapar välstånd för hela samhället. Vi är en nyckelspelare för att det svenska samhället ska kunna utvecklas och skapar förutsättning för att det ska fungera. Vi löser såväl dagens som morgondagens utmaningar. Vi ser till att Sverige har en lysande framtid.

Publiceringsdatum
2024-10-24

Om tjänsten
I rollen som administratör kommer du att administrera pågående undersökningar med att upprätta protokoll, kartunderlag samt bistå att det är rätt data i verktygen. Du kommer att bidra i arbetet att effektivisera och automatisera processer och rutiner kopplat till enhetens ansvarsområde. Vidare innebär rollen att:

• bistå vid framtagande och revidering av nya eller uppdaterade processer och rutiner kopplat till arbetet med våra processer
• bistå med kvalitetssäkrat data, statistik och visualisering kopplat till nätutvecklingsplanerna
• koordinera och hantera utlämningsärenden som berör enheten
• stötta och koordinera kring verksamhetsutvecklingsarbete
• ansvara för funktionsbrevlåda
• ansvara för övriga administrativa uppgifter kopplat till enhetens huvuduppdrag.

Då det är mycket som pågår kommer du att få bidra genom att utveckla dagens processer, uppdatera sektionens rutiner och andra dokument. Detta arbete kommer att ske i samarbete och samverkan med övriga enheter inom sektionen.

Du kommer att tillhöra sektionen Nätutveckling som har ansvar för att utforma och utveckla kraftsystemet utifrån Svenska kraftnäts roll som nätägare med syftet att möta omvärldens behov av nätkapacitet. Sektionen består av fyra enheter och du kommer att tillhöra enheten Nätplaneringsstrategi som ansvarar för att driva och följa upp sektionens strategier och utvecklingsprojekt samt se till att nödvändiga rutiner och riktlinjer finns upprättade. Sektionen Nätutveckling är i en tillväxtfas och består i dagsläget av 20 personer. Enheten Nätplaneringsstrategi är också under tillväxt och består i dagsläget av två medarbetare.

Om dig
I rollen som administratör kommer du att arbeta med mycket administrativa arbetsuppgifter, därför söker vi dig som är strukturerad. Du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl samt slutför det som påbörjats. Du arbetar resultatorienterat och gör det som krävs för ett gott resultat. I rollen är det även viktigt att du är lösningsorienterad där du snabbt kan hitta lösningar på uppkomna utmaningar. Då det är mycket som händer på sektionen och du kommer tillhöra en enhet som är under tillväxt söker vi dig som hanterar stress på ett konstruktivt sätt och bibehåller lugnet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vidare har du högskoleutbildning 120p med inriktning på administration alternativt motsvarande YH-utbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Vidare har du:

• minst fem års arbetslivserfarenhet inom administration
• minst tre års dokumenterad arbetslivserfarenhet av utveckling, uppföljning och administration inom process- eller projektarbete
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska.

Det är meriterande om du har:

• erfarenhet av arbete inom energibranschen
• erfarenhet av arbete i projektverktyget Antura eller liknande projektverktyg
• erfarenhet av processutveckling.

Bra att veta

• Tjänsten är placerad i Stockholm/Sundbyberg
• Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid
• Enstaka resor kan förekomma
• Sista ansökningsdag 14 november 2024. Vi tar inte emot personligt brev i samband med din ansökan
• Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Kontakta gärna rekryterande chef Tobias Edfast, tel. nr. 010 475 80 56 alternativt ansvarig rekryterare Karin Segerholm, tel. nr. 010-475 99 77. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, 010-475 87 72 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.
För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.

För mer information om säkerhetsprövning
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss:

Lär känna oss på Svenska kraftnät

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svenska Kraftnät (org.nr 202100-4284), http://www.svk.se

Jobbnummer
8975569

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Kraftnät

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Kraftnät: