Administratör inom lön och ekonomi

Raoul Wallenbergskolorna AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Raoul Wallenbergskolorna AB i Stockholm, Solna, Ekerö, Upplands Väsby, Sigtuna eller i hela Sverige

Raoul Wallenbergskolorna (RWS) är en friskolekoncern under stark utveckling. Vår verksamhetsidé är att erbjuda elever och föräldrar en sammanhållen skolgång från förskola till grundskolans årskurs 9 och så småningom även gymnasium. Vår vision är "att bidra positivt till utveckling av svensk skola och därmed Sverige" och vi vill vara en positiv kraft i den framtida samhällsutvecklingen, både lokalt och nationellt. RWS har en klar värdegrund och vi inspireras av Raoul Wallenberg och hans gärning. Ledorden är ärlighet, medkänsla, mod och handlingskraft. Vi arbetar dagligdags för att dessa ledord ska genomsyra allt som sker i våra skolor. Inom RWS "brinner vi för att göra positiv skillnad för varje enskilt barn och elev" (vår mission). Våra skolor ska därför ge alla barn och elever, även de med särskilda behov, bästa tänkbara start i livet, både kunskapsmässigt och karaktärsmässigt.
RWS består idag av åtta förskolor och fem grundskolor i Bromma, Ekerö, Haninge, Mariehäll, Skokloster, Skövde, Solna och Uppsala. Med vårt utvecklingsarbete strävar vi efter att skapa framstående verksamheter. Målet är att på bästa tänkbara sätt rusta våra barn och unga för framtiden.
RWS expanderar och nu behöver vi stärka vårt huvudkontor med en ny tjänst som administratör inom lön och ekonomi.

Publiceringsdatum
2019-11-27

Dina arbetsuppgifter
Ditt främsta uppdrag är att säkerställa kvalitén och korrektheten i våra löneutbetalningar samt agera bollplank och support gentemot chefer och anställda i lönerelaterade frågor. Du kommer vara filtret mellan vår externa lönebyrå och chefer/ administratörer för att säkerställa att informationen som går till lön är rätt samt att det som kommer tillbaka i de preliminära avräkningarna är korrekt. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med samt utveckla vårt HR-system för att förbättra integrationen med vårt tidrapporteringssystem och lönesystem. Du kommer utveckla och förbättra löneprocessen och skapa nya rutiner för det ändamålet. I ditt löneansvar ingår hantering av långtidssjukfrånvaro, föräldraledigheter och tjänstledigheter, skriva tjänstgöringsintyg, göra sjukanmälningar till FK och ta fram frånvarostatistik på månadsbasis. Den andra delen av ditt uppdrag innebär att stötta vår ekonomiavdelning vilket beräknas ta ca 50% av din tid per månad. Du kommer här ansvara för hela leverantörreskontra vilket innebär att ta emot fakturor samt registrera och bokföra dessa. Även utläggsredovisning, hantering av fakturor av förskol- och fritidsavgifter och posthantering blir ditt ansvar. Övriga administrativa uppgifter på ekonomiavdelningen kan förekomma.

Vem vi söker
Rollen som administratör inom lön och ekonomi ställer krav på att du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Du brinner för service och har ett pedagogiskt förhållningssätt som hjälper dig att besvara och hantera frågor i supportsituationer. Du arbetar proaktivt och är ute i god tid med saker du tar dig för. Du har en analytisk förmåga som hjälper dig att förstå och se detaljer. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med lönefrågor och har bra förståelse för sjuklönelagen och föräldraledighetslagen. Du tolkar lönespecifikationer helt självständigt och har vana av att ta fram och analysera rapporter.
Då detta är en ny roll hos oss har du möjlighet att själv utforma de rutiner och processer du behöver för att lyckas i rollen. Du rapporterar till ekonomichefen men har ett nära samarbete med HR-ansvarig.

Kvalifikationer
• Högre utbildning (Högskola eller yrkesutbildning) inom ekonomi eller lön
• +3 års erfarenhet av arbete med löneadministration
• Dokumenterad erfarenhet av Excel och andra system
• Du har goda kunskaper om de vanliga arbetsrättsliga lagarna samt vana att läsa kollektivavtal
• Du har en god samarbetsförmåga och lätt för att kommunicera
• Är noggrann och metodisk i ditt arbetssätt - du har en förståelse för vikten att kvalitetssäkra ditt arbete
• Förändringsbenägen - du trivs i ett växande bolag och tycker det är spännande att få vara med och utveckla rutiner och processer
• Du har förmåga att själv driva arbetet framåt
• Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat i något löneprogram

Vi lägger stort vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som vill vara med på en förändringsresa där du får vara med och utveckla hur RWS arbetar med lön.

Vad vi erbjuder:
Högt i tak och korta beslutsvägar
Möjlighet att utvecklas och växa i ditt uppdrag i takt med att företaget växer
Friskvårdsbidrag

Vi sitter i fina, hemtrevliga lokaler centralt i Stockholm.

Låter det som spännande uppdrag, som passar dig? Läs mer om oss på: www.raoulwallenbergskolan.se

Så ansöker du
Sök tjänsten genom att fylla i ansökningsformuläret och bifoga ditt CV i vårt rekryteringsverktyg. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdag är den 15 december 2019. Tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor om tjänsten inom RWS är du välkommen att kontakta Linnéa Tholsby HR på Raoul Wallenbergskolorna på linnea.tholsby@raoulwallenbergskolan.se 070-046 89 54.
Vi undanber oss all kontakt från personal- och rekryteringsföretag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Raoul Wallenbergskolorna AB
Sturegatan 34
10248 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Raoul Wallenbergskolorna AB (org.nr 556674-0113)
Sturegatan 34 (visa karta)
102 48  STOCKHOLM

Arbetsplats
Raoul Wallenbergskolan Sverige

Jobbnummer
4969181

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Raoul Wallenbergskolorna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Raoul Wallenbergskolorna AB: