Administratör inom logistik - start i maj

Perido Skills AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du en duktig administratör med fokus på service med intresse för logistik? Tycker du om att arbeta analytiskt och noggrant? Vill jobba på vår kunds logistikavdelning i sommar med start i maj? Då är det här tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2015-04-16

Beskrivning
Perido söker för kunds räkning en administratör inom logistik. Kunden är ett stabilt företag inom läkemedelsbranschen som växer stadigt och uppdraget är beläget i deras lokaler strax söder som centrala Stockholm.

Som administratör hos vår kund kommer du att ingå i en logistikgrupp om tre personer. Tillsammans med dessa kommer du att få arbeta med diverse administrativa göromål så som att kontrollera varuflöden, lagernivåer och varufördelning, reservera produktvolymer hos leverantörer och samköra dessa med befintliga lagernivåer, administrera och uppdatera orderregister och listor samt arbeta kontinuerligt med support för medarbetare och leverantörer.

För att trivas i det här uppdraget tror vi att du är en fena på såväl administration som service. Delar av arbetet pågår i Excel och i företagets system Navision vilket förutsätter goda datorkunskaper i affärssystem och ett analytiskt och noggrant arbetssätt. Vidare är du van att arbeta i högt tempo och trivs i en roll med flera kontaktytor. Är det här ett uppdrag för dig?

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasial utbildning
• 1-2 års erfarenhet av liknande administrativt arbete
• Erfarenhet av att arbeta i affärssystem, exempelvis Navision
• Goda datorkunskaper, framförallt i Excel
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande
• Kunskaper i Navision

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag med tillträde i mitten av maj. Uppdragstid t.o.m slutet av augusti.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 31744MF i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
31744MF

Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 31744MF
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2250454

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: