Administratör inom kundtjänst till DHL

Adecco Sweden AB / Kundservicejobb / Sigtuna
2021-07-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör inom kundtjänst till DHL" (publicerad 2021-08-09) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-07-06

Om tjänsten
Som Administratör inom kundtjänst kommer du hantera den administrativa processen gällande leveranser samt ansvara för alla terminalbehandlade sändningar inom företaget. Rollen ställer höga krav på en utpräglad kommunikativ förmåga då du, på daglig basis, kommer ha kontakt och dialog med åkerier, kunder samt andra avdelningar och terminaler.

Du kommer få vara en del av ett team där alla kollegor bidrar till att skapa god stämning och ett öppet arbetsklimat. Här uppmärksammas goda prestationer och du kommer ges möjligheten att växa i din roll. Gruppens mål är att utveckla verksamhetens kostnadsnivå i linje med satta mål och att alltid sträva efter att förbättra service, produktivitet och processefterlevnad.

I din roll som Administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Administrativ support
• Kontakt med både interna och externa parter
• Förbättringsarbete för att optimera och effektivera processer och arbetssätt

Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag på heltid med start vecka 35 är tänkt att pågå i 6 månader med goda chanser till förlängning. Placering är i Rosersberg och arbetstiderna är antingen 08:00-17:00 eller 09:54-18:30.

Om dig
Vi söker dig med erfarenhet från tidigare arbete inom kundtjänst eller administration inom logistik och/eller transport. Du har vana av att arbeta med dator och telefon som främsta arbetsredskap och en god kommunikativ förmåga. Vidare besitter du erfarenhet av att, under hög arbetsbelastning, arbeta strukturerat och organiserat gentemot uppsatta mål utan att göra avkall på leverans, service och kvalitet.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet från liknande roll
• Social kompetens samt en positiv inställning och viljan att utvecklas
• God samarbetsförmåga
• Obehindrat kunna kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Josefine Mattsson, Sofi Coulianos eller Sheyda Ali via Adecco 010 - 173 73 00

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Transport, logistik, administration, administratör, support, kundtjänst

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-35080".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
5848971

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: