Administratör Inom It-Licenshantering

Jobbusters Aktiebolag / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobbusters Aktiebolag i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Tyresö eller i hela Sverige

Företagsbeskrivning
Vår kund är ett välkänt svenskt företag med starkt varumärke. De är under ständig expansion och söker nu nya medarbetare. Arbetsplatsen är belagd i Stockholm.

Publiceringsdatum
2012-08-15

Dina arbetsuppgifter
Asset Management Funktionen (AM) är en funktion inom IT med uppgift att redovisa kundens licensstatus och hårdvarusituation. I funktionen finns även en inköps funktion som ansvarar för anskaffning av material till hela IT. Som medarbetare inom AM får du själv vara med om att forma arbete, arbetssätt och rutiner. Ramarna för arbetet styrs av de processer vår kund arbetar fram samt i en dialog med IT ledningen. I grupperingen finns erfarna medarbetare inom respektive område som stöd. Arbete inom AM funktionen sker på global nivå.

Funktionen behöver nu stärka upp med en ny medlem, främst inom området licenshantering. I arbetet ingår kontakt med systemansvariga för support av licensinnehav, registrera information i det verktyg vi använder för licenser, samt olika uppdrag för att utveckla det dagliga arbetet för att nå nya mål. AM funktionens licens administration kontrollerar licens innehavet på företaget utifrån en laglig och ekonomisk aspekt. Det innebär att AM arbetar med att fånga upp SW/HW relaterade aktiviteter som påverkar antalet installerade produkter kontra licens innehavet. AM rapporterar specifikt licensinnehav och nyttjande till systemansvariga inom IT och den totala licenssituationen till IT ledningen.

I arbetsuppgifterna ingår sammanställning/redovisning av inventeringsresultat, support till användare av våra verktyg, ta fram underlag som visar nuläget och investeringsbehovet, kommunikation med svenska och utländska kontakter, kravställning och test av vårt verktyg samt planera och genomföra utbildning

Kvalifikationer
• Du har tidigare jobbat som administratör och har förståelse för entreprenörskapet.
• God kunskap i MS Office produkter såsom Word och mycket god kunskap i Excel.
• Du har intresse för IT och internet samt vana av att jobba med system och program.
• Du har telefonvana och har erfarenhet av att hantera kunder och leverantörer.
• Du har erfarenhet av licensiering.
• Om kunskaper finns inom licensiering och ITIL är det meriterande.

Dina personliga egenskaper
Du är en driven administratör med stort IT-intresse. Som person är du social och serviceinriktad mot kunder och leverantörer. Dessutom är du mycket organiserad och noggrann i ditt arbetssätt. Du är en person som har en projektledares driv och en pedagogs sätt att kommunicera och utbilda.

Övrig information
För rätt person finns det stora chanser till förlängning.

Arbetstider och anställningsform
Heltid. Du kommer vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund.

Ersättning
Fast lön.

Tillträde
Omgående t.o.m. 2013-03-31. Skicka in din ansökan snarast, då intervjuer sker löpande.

Kontaktperson för detta jobb
Catrin, personalansvarig. 08-410 38 997

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
För att söka tjänsten gå in via länken:
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Catrin Fjellström, Personalansvarig, 0766109766, 08-41038997 (Direkt)

Företag
JOBBUSTERS AKTIEBOLAG

Adress
JOBBUSTERS AKTIEBOLAG
ESSINGE BROGATA 2
11261 STOCKHOLM

Kontorsadress
ESSINGE BROGATA 2
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-41038996

Jobbnummer
1313958

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jobbusters Aktiebolag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobbusters Aktiebolag: