Administratör inom internationell handel hos storbank
Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
2018-03-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör inom internationell handel hos storbank" (publicerad 2019-04-23) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Trivs du med att arbeta i en administrativ och kundorienterad roll? Vill du få möjlighet att utvecklas inom Trade Finance? Adecco söker nu dig som vill få möjligheten att arbeta hos en av Sveriges största banker i centrala Göteborg!
Publiceringsdatum2018-03-20Om tjänstenSom Administratör kommer du att arbeta inom Trade Finance avdelningen och stötta företagskunder. Främst kommer du att ansvara för hantering av kunders exportaffärer för någon av produkterna remburs eller dokumentinkasso. Detta innebär att du har en rådgivande roll gentemot kunder i deras frågor inom Trade Finance-området. Rollen är administrativ och du kommer att ha ansvar för daglig kommunikation med kunder via både mail och telefon.
Om dig
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller logistik och har erfarenhet av att arbeta i en kundorienterad roll inom B2B. Kanske har du arbetat med import och export i en liknande roll inom bank eller ett större internationellt bolag? Eller har en bakgrund som speditör, logistiker eller handläggare? Du är van vid att arbeta administrativt och hanterar olika datasystem utan problem. Vidare är du en person som kan kommunicera på ett tydligt sätt både i svenska och engelska språket.
Som person har du ett noggrant arbetssätt med öga för detaljer. Du arbetar strukturerat och har en god förmåga att prioritera bland uppgifter för att möta deadlines. Vidare kan du arbeta självständigt, är orädd för utmaningar och har lätt för att skapa goda relationer. Du kommunicerar på ett tydligt sätt
Viktigt för tjänsten:
• God förståelse för internationell handel
• Erfarenhet av att arbeta mot företagskunder
• Vana av att arbeta administrativt
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Om anställningen
Tjänsten som Adminstratör inom Trade Finance är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget på ca ett år och för rätt person finns det goda möjligheter till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten har start omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Caroline Carlsson via 031-725 45 39.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Administratör, Trade Finance, Remburs, Inkasso, Bank, Finans, Internationell handel, Administration, Göteborg
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Carlsson 031-725 45 39
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 4032988
Observera att sista ansökningsdag har passerat.