Administratör inom ekonomiskt bistånd

Kungsbacka Kommun / Administratörsjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka, Göteborg, Halmstad, Laholm, Hylte eller i hela Sverige

Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?

Nu söker vi en administratör till Kompetenscentrum på enheten för Myndighet, ekonomiskt bistånd.

Rollen som administratör hos oss
Du kommer inledningsvis att arbeta i receptionen på Kompetenscentrum vilket innebär att ta emot och guida de i kommuninvånare som besöker oss. Du kommer även att ha andra administrativa arbetsuppgifter som du efter sommaren kommer att arbeta med till största del. Vid behov kommer du dock behöva täcka upp i vår reception vid ordinarie personals frånvaro. Arbetet kräver att du klarar att ta ett stort eget ansvar och självständigt fullfölja arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifterna består bland annat i;

- Bemanna vår reception
- Hantering av enhetens fakturor
- Avstämning balanskonton
- Registrera in- och utbetalningar
- Hantera funktionsbrevlådor och posthantering
- Arkivering
- Viss systemadministration
- Diarieföra handlingar
- Administration kopplad till ekonomiskt bistånd, stötta myndighetshandläggarna

Publiceringsdatum
2023-03-13

Profil
Som person är du noggrann, strukturerad, flexibel och har en god analytisk förmåga. Du har god kommunikativ förmåga samt är van att ta egna initiativ, arbeta självständigt och att ta eget ansvar. Då arbetet är väldigt varierande och innebär många kontakter både inom och utom organisationen är det viktigt att du känner dig trygg i att professionellt kommunicera via olika digitala medier. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har gymnasial utbildning inom administration/organisation/ekonomi eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska, men gärna även andra språk. Vi förutsätter att du är förtrogen med digitala verktyg såsom dator och telefon samt att arbeta i Officeprogrammen.

Det är meriterande om du arbetat med likande administrativa uppgifter tidigare och gärna erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet. Det är även önskvärt att du har arbetat i systemen Proceedo och Raindance tidigare. Då vi går in i en process där vi ska införa ett nytt verksamhetssystem under 2023 så ser vi gärna att du har intresse för digitala processer och innovationer.

Om företaget
På Kompetenscentrum ryms enheterna Vägledning, Vuxnas lärande, Myndighet, Etablering samt Arbetsmarknadsenheterna. Det finns en tydlig röd tråd genom alla våra delar. Tillsammans arbetar vi för att kommuninvånarna ska bli självförsörjande genom arbete eller studier - och ta ansvar för sitt eget liv. Arbetsmarknadsperspektivet genomsyrar allt vi gör. För oss är det självklart att invånaren är i fokus, att vi tar vara på kompetenser och att tillit och förtroende är nyckelbegrepp i allt vi gör.

På enheten för Myndighet hanterar vi ärenden gällande ekonomiskt bistånd, tillfälliga boenden, socialjour, dödsbo och ensamkommande barn. Enheten består av 11 myndighetshandläggare, samordnare, boendekoordinator, boendesekreterare, ytterligare en administratör samt enhetschef.

Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning snarast enligt överenskommelse.

Observera att belastningsregister kommer att behöva uppvisas i samband med anställning. Du kan beställa ett registerutdrag, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Hos oss får du utvecklas i din profession tillsammans med kollegor och kommer arbeta utifrån vår arbetsplatskultur som präglas av att vi välkomnar, samarbetar, levererar och tänker nytt! Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/

Intresserad?
Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 26 mars. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi strävar efter en transparent och inkluderande rekryteringsprocess. Därför kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta innebär att du inte skall bifoga ett personligt brev utan endast ditt CV. Svaren på frågorna kommer objektivt och strukturerat att användas som del i urval.

Om oss på förvaltningen Gymnasium & Arbetsmarknad
På förvaltningen för Gymnasium & Arbetsmarknad är vi cirka 500 medarbetare. Vi består av verksamheterna Gymnasium och Kompetenscentrum. Via förvaltningen erbjuds kommuninvånarna gymnasieutbildning, vuxenutbildning, studie- och karriärvägledning, etablering för nyanlända till Sverige, eller insatser för de som är i behov av ekonomiskt bistånd och behöver komma ut i arbete eller studier.

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/200".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kungsbacka kommun (org.nr 212000-1256)

Kontakt
Pernilla Börjesson, enhetschef
0300-835433

Jobbnummer
7542336

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungsbacka Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungsbacka Kommun: