Administratör inom ekonomi och lager
Soros Consulting AB / Datajobb / Stockholm
2025-12-02
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Soros Consulting AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Uppdragsperiod: 23 februari 2026 - 26 februari 2027
Plats: Stockholm
Omfattning: 39 timmar/vecka
Förlängningsoption: Upp till 1 år
Säkerhetsklassning: Säkerhetsprövning krävs
Vi söker en administratör som vill arbeta i en logistikinriktad verksamhet med fokus på orderhantering, ekonomiadministration och lagerflöden. Du blir en del av ett mindre team som ansvarar för att säkerställa att reservdelar och material hanteras korrekt, finns tillgängliga för verksamheten och att system och processer fungerar smidigt.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med flera interna funktioner och kräver både administrativ noggrannhet och vilja att vara behjälplig i praktiska moment i lagerverksamheten.
Om verksamheten
Logistikfunktionen består av fyra medarbetare och ansvarar för drift av ett större lager med reservdelar och utbytesenheter. Gruppen stöttar flera delar av organisationen genom beställningar, inleveranser, lagerjusteringar samt årliga inventeringar. Lagret är en central stödfunktion med höga krav på ordning, spårbarhet och service.
Om uppdraget
I rollen ingår att stötta den dagliga driften av lagret och säkerställa att administrativa och ekonomiska flöden fungerar korrekt. Du kommer att arbeta i systemet Agresso samt vara delaktig i både digitala och fysiska arbetsmoment.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Hantera order in och ut från lagret
Genomföra ekonomiska transaktioner och fakturering i Agresso
Utföra lagerförflyttningar och administrativa justeringar i Agresso
Ta emot besökare och säkerställa att de kommer rätt
Ta emot leveranser och hantera reservdelar/material vid behov
Medverka i årlig inventering - både digitalt och praktiskt
Utföra administrativa uppgifter såsom beställning av kontorsmaterial, hantering av dokumentation och uppföljning
Utrustning och arbetsplats
Mobiltelefon krävs för uppdraget
Dator och arbetsplats tillhandahålls
Arbete sker på lagret i Enskede
Skallkrav
För att vara aktuell för uppdraget krävs att du har:
Minst 5 års erfarenhet av administrativt arbete i roller som administratör, koordinator eller ekonomiassistent.
Minst 5 års erfarenhet av Officepaketet, inklusive Word, Excel, PowerPoint och OneNote - samt god förmåga att arbeta med pivottabeller och diagram i Excel.
Minst 3 års erfarenhet av att ta fram och vidmakthålla avtal.
Minst 3 års erfarenhet av Agresso eller liknande ekonomisystem.
Förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och skrift på svenska.
Mervärdeskrav (meriterande)
Det är starkt meriterande om du har:
Truckkort
YH-utbildning eller likvärdig utbildning inom administration eller ekonomi
Publiceringsdatum2025-12-02Dina personliga egenskaperVi söker dig som:
Trivs med att arbeta strukturerat och noggrant
Har en positiv och serviceinriktad inställning
Tycker om att bidra både administrativt och praktiskt
Är kommunikativ och trygg i kontakten med kollegor och besökare
Klarar av att arbeta i en verksamhet med höga krav på kvalitet, ordning och pålitlighet
Om Soros Consulting
Soros Consulting arbetar med kvalificerad konsultförmedling inom IT, teknik och verksamhetsutveckling. Vi matchar erfarna specialister med uppdrag där deras kompetens skapar tydliga resultat. Vårt fokus är kvalitet, långsiktighet och att skapa goda förutsättningar både för konsulter och uppdragsgivare genom tydlighet, professionalism och hållbara relationer.
Skicka in din ansökan redan idag!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-01-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Soros Consulting AB (org.nr 559130-2780)
Jobbnummer 9625835