Administratör inom ekonomi och lager
Future People AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-12-01
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Future People AB i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Täby,
Södertälje eller i
hela Sverige Vi på Future People söker en administratör till myndighet i Enskede. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställd på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vår kund är en myndighet inom trafiksektorn som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar i Stockholm stad. Det här är en myndighet med ett stort engagemang och stolthet över deras viktiga samhällsuppdrag. Du som konsult kommer få vara med på en viktig resa och tillsammans med myndighetens medarbetare få vara med och bidra till en bättre vardag för invånarna i Stockholms stad. Vi söker en noggrann och serviceinriktad administratör som vill arbeta i en verksamhet som stödjer en viktig del av kollektivtrafikens logistikflöde. Du får bli en del av en grupp om fyra medarbetare som ansvarar för att driva lagret och hantera utbytesenheter och reservdelar. Gruppen arbetar tätt tillsammans för att stödja flera av organisationens funktioner med beställningar, inleveranser, lagerförflyttningar och inventeringar.
Det här är en roll för dig som tycker om att arbeta strukturerat, trivs i lagermiljö och vill vara en viktig administrativ resurs i ett team med stort ansvar för lagerfunktionens dagliga drift.
Om uppdraget
I rollen kommer du att:
Hantera orderflöden in och ut från lagret
Arbeta med ekonomiska transaktioner och fakturering i Agresso
Utföra lagerförflyttningar och relaterade uppgifter i Agresso
Ta emot besökare och se till att de hamnar rätt
Vid behov ta emot och registrera reservdelar och material
Delta i fysisk och digital årlig inventering
Utföra övriga administrativa uppgifter, såsom beställningar av kontorsmaterial
Du arbetar på plats i lagret och har nära samarbete med gruppens övriga medarbetare.
Tidsperiod & Omfattning
Start: 2026-02-23
Slut: 2027-02-26
Omfattning: 39 timmar per vecka ( ej möjlighet till distansarbete)
Förlängningsoption: Möjlighet att förlänga uppdraget ytterligare 1 år
Krav för tjänsten:
Minst 5 års erfarenhet av administrativt arbete i rollen som administratör, koordinator eller ekonomiassistent
Minst 5 års erfarenhet av hela Office-paketet (Word, Excel, PowerPoint, OneNote), inklusive arbete med pivottabeller och diagram i Excel
Minst 3 års erfarenhet av att ta fram och vidmakthålla avtal
Minst 3 års erfarenhet av Agresso eller liknande ekonomisystem
Meriterande
Truckkort
YH-utbildning eller likvärdig utbildning inom administration eller ekonomi
Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras. Personliga egenskaper och arbetsmiljö Vi har ett gediget samarbete med myndigheten idag och har konsulter på plats på flera avdelningar. Arbetsplatsen präglas av en välkomnade miljö där du som konsult har goda möjligheter att utvecklas och växa inom organisationen. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet.
Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund.
För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Start: 2026-02-23
Slut: 2027-02-26, med möjlighet till förlängning
Omfattning: 39 timmar per vecka
Sista ansökningsdagen: 15/12-2025
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på
therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström,
liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen till oss på Future People!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Future People AB (org.nr 559389-7274),
http://www.futurepeople.se Arbetsplats Future People
Kontakt Therese
therese.lonnberg@futurepeople.se Jobbnummer 9622778