Administratör inom ekonomi
Göteborg, Intraservice / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2015-11-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör inom ekonomi" (publicerad 2016-05-13) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborg, Intraservice i Göteborg Intraservice levererar interna tjänster till Göteborgs Stads olika verksamheter inom exempelvis välfärds-, utbildnings- och HR-området samt IT.
Utveckling, drift och support ingår som delar i många av våra tjänster. Vi är idag cirka 450 anställda. Läs mer om oss på
www.goteborg.se/intraservicePubliceringsdatum2015-11-24ArbetsuppgifterVill du vara med och bidra till fortsatt utveckling av service och stöd kring stadens ekonomitjänster?
Vill du ha hela Göteborgs Stad som ditt arbetsfält?
Har du hög service som ett av dina ledord? Då kan du vara rätt person för denna administrativa tjänst placerad på enheten Ekonomi.
Ekonomienheten ansvarar för kund- och leverantörsreskontratjänsten för ca 35 förvaltningar och bolag inom Göteborgs Stad. Våra kollegor och samarbetspartners är stadens chefer, ekonomer, administratörer, leverantörer samt invånarna i Göteborg.
Vårt mål är att ge och uppfattas som ett professionellt stöd inom ekonomitjänsterna.
På enheten arbetar drygt 20 personer.
Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att delta i arbetet med stadens levreskontraprocess. Det innebär att du tillsammans med de övriga medarbetarna inom levreskontragruppen ansvarar för de olika arbetsmoment som ingår med allt från postöppning och skannig till support både till stadens ekonomiavdelningar men också till våra leverantörer.
För att du ska trivas hos oss måste du gilla snabba tempoväxlingar, ha ett flexibelt arbetssätt och "hugga i" där det behövs. Service och bemötande skall du se som ledord.
KvalifikationerDu ska lägst ha gymnasieutbildning inom ekonomi och gärna någon form av påbyggnadsutbildning i form av yrkeshögskola eller andra högre studier.
Ett absolut krav är att du ska ha dokumenterad erfarenhet från att ha arbetat med levreskontraprocessens olika delar i en medelstor till stor organisation. Erfarenhet från Redsofts skanningsystem Invoice är extra meriterande likaså erfarenhet av Göteborgs Stads inköps- och fakturasystem Winst samt ekonomisystemet Agresso. Att du har god kännedom om Göteborgs Stad och dess verksamheter ser vi som fördel men inget krav.
Arbetsinnehållet kan förändras över tid beroende på kommande behov och din kompetensprofil.
Vi söker en person som är noggrann, trygg & stabil samt själv tar ansvar och kan organisera och prioritera sitt arbete så att det blir utfört i rätt tid och med rätt kvalitet. Du tar initiativ när det behövs och samarbetar lyhört med kollegor i gruppen, inom den egna förvaltningen och med våra kollegor i staden.
Att möta människor såväl via telefon som via skriftliga ärenden gör du på ett självklart och naturligt sätt.
Du är en glad och lättsam person som ser möjligheter i utveckling och förändring.
Du har lätt för att uttrycka dig väl när du talar och skriver.
Som medarbetare på intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt:
vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
På intraservice arbetar du i en verksamhet som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är Intraservice är en miljödiplomerad arbetsplats.
Vi vill att intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
ÖVRIGT
I denna rekrytering har vi tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt direktkontakt för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-08
Ange följande referens när du ansöker: A520940
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBirgitta Andersson, Enhetschef
birgitta.andersson@intraservice.goteborg.seFacklig kontaktKatrin Pålsson, Saco 031-367 81 65
Markus Leonsson, Vision 031-367 83 02
FöretagGöteborg, Intraservice
AdressGöteborg, Intraservice
411 20 Göteborg
40482 GÖTEBORG
KontorsadressRosenlundsgatan 4
Jobbnummer 2544239
Observera att sista ansökningsdag har passerat.