Administratör inom arkiv och registratur

Stockholms stad, Arbetssätt och stödsystem / Biblioteksassistentsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Arbetssätt och stödsystem i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar, salutorg och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Vi har cirka 150 medarbetare och verksamheten är organiserad i fyra avdelningar och en kommunikationsstab. Vi sitter i moderna lokaler, ca tio minuters promenad från Centralstationen.

Administrativa avdelningens uppdrag är att stödja, styra och utveckla de gemensamma administrativa processerna och verktygen inom kontoret. Avdelningen är organiserad i tre enheter, ekonomi och verksamhetsplanering, arbetssätt och stödsystem samt HR.

Enheten för arbetssätt & stödsystem ansvarar för kontorets hantering av teknisk och administrativ byggnads- och fastighetsinformation, IT samt arkiv och registratur.

Enheten söker nu en administratör som kan arbeta någon/några gånger per vecka samt under lov inom arkiv och registratur.

Publiceringsdatum
2016-05-18

Arbetsuppgifter
Som administratör på enheten för arbetssätt och stödsystem kommer du att arbeta inom området arkiv och registratur. Du ska säkerställa bemanningen vid ledigheter och avlasta registrator och arkivarie vid behov. Arbetet inom arkiv och registratur syftar till att säkerställa en korrekt och rättsäker hantering av ärenden och handlingar genom fastställda processer och rutiner. Struktur och ordning är nyckelord i arbetet.

Arbetsuppgifterna omfattar:
• Ta emot och registrera handlingar enligt aktuella anvisningar
• Arkivera handlingar
• Hålla ordning i registratur och arkiv - löpande och i särskilda genomgångar
• Bistå verksamheten med att eftersöka handlingar och ärenden

Kvalifikationer
Vi söker dig som studerar på universitet eller högskola och som har erfarenhet av arkivarbete. Då rollen kräver att du ska arbeta i flera olika IT-system krävs det att du lätt tar till dig ny information på området.

Goda kunskaper i Officepaketet och framför allt i Excel och Word är ett krav.

Det är meriterande om du har kunskap om lagstiftning inom offentlig verksamhet, exempelvis offentlighetsprincipen, LOU. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, exempelvis Ciceron.

Som person har du god förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett bra sätt. Du är noggrann och utför arbetet självständigt där du strukturerar och tar ansvar för att uppgiften blir utförd. Vidare är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du drivs av att arbeta tillsammans med andra människor och du lyssnar, kommunicerar och vill leverera lösningar.

ÖVRIGT
Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag och en arbetsplats där du kommer att få ta mycket eget ansvar, samtidigt som stöd finns hos många erfarna och kunniga kollegor. Vi har ett kreativt och inkluderande arbetsklimat och vår gemensamma strävan är att skapa värden och attraktiva miljöer som lämnar positiva avtryck.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Fastighetskontoret har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Deltidsarbete under sommar och lov därefter ca 2-3 dagar/v under terminerna. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Timlön Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-31
Ange följande referens när du ansöker: A42311
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Olga Ekstam, Enhetschef 08-50826737

Facklig kontakt
Birgitta Andersson, SACO 08-50828445
Susann Holm, Vision 08-50826971

Företag
Stockholms stad, Arbetssätt och stödsystem

Adress
Stockholms stad, Arbetssätt och stödsystem
Stockholm
10420 Stockholm

Kontorsadress
Stockholm 10420 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2852396

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Arbetssätt och stödsystem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Arbetssätt och stödsystem: