Administratör/Inköpskoordinator

Chefspoolen i Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Chefspoolen i Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

Chefspoolen i Sverige är ett framgångsrikt företag med verksamhet inom rekrytering och affärsutveckling med specialisering inom Chefs-, Försäljnings- och Marknadsrelaterade tjänster samt specialister inom olika yrkesområden.
Chefspoolen grundades 2001 och finns idag över hela Sverige , med konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Borås.
NPA Nordiskt Papper AB grundades 1971 och är ett framgångsrikt familjeägt handels- och produktionsföretag inom papper, plast och kemiprodukter. Företaget omsätter drygt 70 mkr och finns i Spånga och Ljungby och sysselsätter 14 personer. Hösten 2012 flyttar vi från Spånga till vårt nybyggda kontor och lager i Brunna norr om Kungsängen, där ett tjugotal personer kommer att arbeta. Då vi nu expanderar behöver vi förstärka med en administrativ resurs.
Läs om oss på www.nordisktpapper.se.
Vi söker en Administratör/Inköpskoordinator
Din uppgift blir att ansvara för administrationen från order till leverans hos kund, i koordination med lager och -inköpsflöde. Rollen innebär en kombination av administration, orderhantering, kundsupport och inköpskoordinering. Exempel på arbetsuppgifter: ta emot och prioritera order, kundsupport via telefon och e-post, uppföljning och leveransbevakning - kontakt med fabriker, leverantörer och speditörer samt internt med företagets säljare, sköta fakturering, övriga kontorsgöromål.
Din roll blir successivt arbetsledande. Du rapporterar till försäljningschef/vice VD.
Vi söker dig som har arbetat ett par år med liknande uppgifter. Din bakgrund är minst gymnasiekompetens. Du behärskar Office-paketet väl och har sinne för siffror. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift samt känner dig bekväm med att tala och skriva engelska. Om du har haft en arbetsledande roll är detta meriterande, likaså om du har haft kundkontakt. Det är också ett plus om du har arbetat i affärssystemet Pyramid. B-körkort är nödvändigt.
Då vi är en relativt liten arbetsplats lägger vi stor vikt vid personlighet. Arbetsuppgifterna är skiftande och rollen är central för företagets verksamhet, både internt och mot kund. Du måste därför vara organiserad, kunna prioritera, vara självgående och ta initiativ. Både ansvars- och servicekänsla är viktiga egenskaper. Är du dessutom flexibel och kan behålla lugnet när det är stressigt, så kommer du att trivas hos oss!
Vi erbjuder en ansvarsfull roll i ett framgångsrikt, växande familjeföretag - med tillfälle att lära och med goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa vår rekryterare Gabriella Hedlund på Chefspoolen, tel 0709955888.
Välkommen med din ansökan snarast via ANSÖK NU
Urvalet sker löpande, så var vänlig och skicka in din intresseanmälan omgående, dock senast den 10 oktober.

Publiceringsdatum
2011-09-20

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-11-19
Ange följande referens när du ansöker: 10534
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Gabriella Hedlund

Företag
Chefspoolen i Sverige AB

Adress
Chefspoolen i Sverige AB
Russvägen 12
24538 Staffanstorp

Jobbnummer
1034471

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Chefspoolen i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Chefspoolen i Sverige AB: