Administratör inköpsavdelningen

Hornbach Byggmarknad AB Huvudkontor / Kontorsjobb / Göteborg
2017-12-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör inköpsavdelningen" (publicerad 2017-12-18) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hornbach Byggmarknad AB Huvudkontor i Göteborg, Helsingborg eller i hela Sverige

HORNBACH värnar lika mycket om sina anställda som sina kunder. Grunden för ett framgångsrikt varuhus är ett gott arbetsklimat, vilket resulterar i nöjda kunder. Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsplats där du dagligen kommer att möta nya utmaningar. Det gemensamma för alla vår medarbetare är egenskaper som ansvarskänsla, respekt, arbetsglädje samt service i mötet med våra kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Är du en ordningsam och strukturerad person? Har tidigare erfarenheter från inköp eller administration? Då kan det vara dig vi söker!

Till huvudkontoret i Göteborg söker vi nu en administratör till inköpsavdelningen. Du tillhör inköpsavdelningen och rapporterar direkt till inköpschefen. Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av att ansvara för administration av varuartikelregister och övrigt arbete kring inlistning, förändringar och utlistning av varuartiklar. I rollen som administratör kommer du huvudsakligen arbeta tillsammans med våra sortimentsavdelningar på inköpsavdelningen men kommer dagligen även i kontakt med leverantörer i så väl Sverige som Europa.

Dina egenskaper och bakgrund

Vi ser gärna att du som söker har en eftergymnasial utbildning eller tidigare erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Du har mycket goda kunskaper i MS Office med betoning på Excel. Tidigare erfarenheter från SAP R3 är mycket meriterande.

Du har god analytisk förmåga och besitter förmågan att hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Du är noggrann och kvalitetsmedveten och bekväm i att strukturera upp ditt eget arbete. Självklart arbetar du bra tillsammans med andra människor och relaterar till dina kollegor på ett lyhört sätt.

Kunskaper i det tyska språket är mycket meriterande.

Publiceringsdatum
2017-12-01

Anställningstyp/arbetstider
: Tillsvidare. Heltid 40 tim/veckan.

Lön: Lön enligt överenskommelse. Bonusprogram inom koncernen finns att tillgå. Kollektivavtal med Handels.

Tillträde: enligt överenskommelse.

HORNBACH är ett av Europas största företag inom bygg- och trädgårdsmarknad. Både hemmafixare och proffs förses med byggmaterial vid något av de 154 varuhus som finns i 9 länder. Företaget grundades 1877 i Tyskland och är börsnoterat. HORNBACH garanterar ett alltid lågt pris och har som mål att alltid vara prisledande i branschen. I Sverige har HORNBACH fem varuhus, och finns i Göteborg, Malmö, Stockholm och Helsingborg.

Varaktighet, arbetstid
40 timmar/vecka Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse. Bonusprogram inom koncernen finns att tillgå. Kollektivavtal med Handels.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Viktoria Tomic +46 317799223

Företag
Hornbach Byggmarknad AB Huvudkontor

Adress
Hornbach Byggmarknad AB Huvudkontor
Aröds Industriväg 66
42243 Hisings Backa

Kontorsadress
Aröds Industriväg 66

Jobbnummer
3833837

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hornbach Byggmarknad AB Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hornbach Byggmarknad AB Huvudkontor: