Administratör/HR-koordinator (omfattning 60%)

Millnet Bi AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Millnet Bi AB i Stockholm

Vi söker just nu efter dig med en stor förmåga av att hantera flera processer parallellt, och med ett starkt sinne för ordning och reda. Som Administratörsanvarig/HR- koordinator på Millnet BI blir du en viktig person för att medarbetarna skall känna att alla administrativa processer fungerar korrekt på företaget. Tack vare din insats ska de anställda känna att vardagen fungerar och företaget presterar. Som medarbetare på Millnet BI kommer du bidra till en öppen miljö med högt i tak där alla frågor välkomnas.

• ---------
Dina uppgifter kommer att vara av varierande karaktär där du är en central person för att medarbetarna ska trivas och för att deras vardag ska fungera. Du förväntas snabbt att sätta dig in i Millnet BI:s olika processer samt kvalitetsmedvetet vara delansvarig för flera aktiviteter. Dina arbetsuppgifter kommer kretsa kring uppdateringar i företagets interna administrationsverktyg, planering av kickoffer och månadsdagar, ekonomiuppgifter samt vara ett internt stöd och agera på förbättringsåtgärder kring kontor, arbetsmiljö och HR-frågor.

Exempel på arbetsuppgifter är:
• Administrera och planera inför konferenser, månadsdagar och vissa marknadsevent
• Stöd i personalfrågor, rekryteringsprocesser och vid rekryteringsevent
• Genomföra löpande insatser för de anställdas trivsel och hälsa
• Utbetalning av anställdas löner
• Hantering av inkommande fakturor och leverantörsreskontra
• Administrering av användare, kunder och projekt i internt administrationsverktyg
• Avtalshantering för personal, kunder och leverantörer
• Inköp för och underhåll av kontor
• Uppdatera personalhandboken och informationen på intranätet vid behov

Vi söker dig som har en examen eller är i slutfasen av en utbildning med inriktning mot HR eller ekonomi. Alternativt har du tidigare arbetslivserfarenhet som matchar rollen. Rollen ställer krav på att du med bibehållet lugn kan planera, organisera och hålla ihop flera processer samtidigt. Viktiga egenskaper är flexibilitet och förmåga att arbeta självständigt. För att lyckas i denna roll är du självklart strukturerad och ansvarstagande i ditt arbete och ser möjligheter i stället för problem. Har du erfarenhet av fakturering eller löneprocesser sedan tidigare är det ett stort plus. Rollen kräver även att du är bra på att kommunicera tydligt såväl muntligen som skriftligen.

Millnet BI startade år 2008, har över 250 kunder och är idag 42 anställda med kontor centralt placerat mitt i Stockholm.

Vi erbjuder smarta systemstöd som förenklar våra kunders arbete med analys, rapportering, budget, prognos och planering. Med många långa kundrelationer och en vilja att göra skillnad har vi tagit oss till en ledande position på den svenska marknaden för Qlik-beslutsstöd och Planacy-planeringsstöd.

Vi är en pålitlig och resultatinriktad konsultpartner som drivs av att se våra kunder bli bättre och mer framgångsrika med vår hjälp.

Varaktighet, arbetstid
Omkring 60% inledningsvis med möjlighet till utökning beroende på din kapacitet och driv. 40%-60%

Publiceringsdatum
2019-01-14

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
MILLNET BI AB

Adress
MILLNET BI AB
Surbrunnsgatan 44A
11348 STOCKHOLM

Kontorsadress
Surbrunnsgatan 44A

Jobbnummer
4553270

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Millnet Bi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Millnet Bi AB: