Administratör HR- inriktning analys och system
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.
Publiceringsdatum2021-03-30ArbetsuppgifterPå vår HR- och kommunikationsavdelning arbetar vi med områden som arbetsmiljö, arbetsrätt, lönebildning, medarbetarskap, ledarskap och strategisk kompetensförsörjning. För oss är det viktigt att ha en god arbetsmiljö och att våra medarbetare har goda utvecklingsmöjligheter och förmåner. Centrala begrepp är att attrahera, rekrytera och engagera. Vi vill ligga i framkant och driver ett framgångsrikt och aktivt utvecklingsarbete som bidrar till verksamhetsutveckling, stolta medarbetare och nöjda hyresgäster. Med en hög kompetens inom HR- och kommunikation och en förståelse för hur vi tillsammans bidrar till förvaltningens verksamhetsutveckling, varumärkesutveckling och engagerade medarbetare integrerar vi våra specialistkompetenser till en väl fungerande helhet. Att arbeta på vår avdelning är roligt!
Dina arbetsuppgifter;
Nu söker vi en nya kollega som kommer att ha det övergripande ansvaret för vårt lönesystem Personec och med det vara förvaltningens specialist inom området. Du kommer att vara stöd till chefer och administratörer i systemet för några av förvaltningens avdelningar. Vidare ingår även att vara processansvarig för Personec och förvaltningens löneadministrativa process och därmed delta i process möten inom staden.
Du ansvara för att
* Informera om nyheter och förändringar i processen
• Ansvara för kvalitetssäkring och rättelser av lön innan den betalas ut
• Vara den på förvaltningen som stöttar och informerar chefer och administratörer gällande lagar och avtal som rör löneutbetalningen
• Vara kontaktperson mot Intraservice i frågor inom området
• Samordna och genomföra utbildningsinsatser
I denna tjänst ingår även att ta fram underlag till delårsrapporter och årsrapport, siffror och diagram för personal- och arbetsmiljörapport, uppdatera styrande dokument inom processen löneadministration samt vara delaktig i arbetet med nytt intranät.
KvalifikationerVem söker vi?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning. Vi vill även att du har en kompletterande löneadministrativ utbildning där det är mycket meriterande om utbildningen varit i systemen Personec och Proceedo.
För denna tjänst behöver du ha bred och dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning. Du har en flerårig erfarenhet av arbete med löneprocessen samt god förståelse för arbete i offentlig verksamhet.
För att du skall lyckas bäst i denna roll söker vi dig som har förmåga till styrning, Du är tydlig i din yrkesroll och agerar professionellt i situationer där andra ifrågasätter dig eller ställer höga krav. Du arbetare strukturerat och har förmåga att arbeta systematiskt, metodiskt och noggrant. Du ser till att få arbetet slutfört. För dig är det en självklarhet att agera förtroendegivande och prestigelöst och du har lätt för att bygga relationer med dem du möter. Då vi arbetar med många frågor samtidigt behöver du ha god förmåga att arbeta med många frågor parallellt. Du har en självklar integritet i yrkesrollen, där du agerar efter de värderingar som vår förvaltning företräder. Hos oss värderas professionalism högt, men även humor och glädje är en viktig del. För oss är jämställdhets- och mångfaldsarbete högt prioriterade områden, vilket förutsätter att det också linjerar med din värdegrund. Då vi arbetar och verkar i en värderingsbaserad organisationskultur behöver du ha med dig samma synsätt till vår förvaltning.
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Lokalförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1016591".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Lokalförvaltningen
Jobbnummer 5663857
Observera att sista ansökningsdag har passerat.