Administratör Hr Och Kvalitét Till Aleris Omsorg

Aleris omsorg / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aleris omsorg i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-06-15

Företaget
Aleris är ett privat vård- och omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom sjukvård, äldreomsorg och psykisk hälsa i Sverige, Norge och Danmark. Aleris ägs av Investor, har cirka 9 000 medarbetare och omsätter närmare 7 miljarder kronor.

ALERIS OMSORG
Aleris Omsorg är en del i koncernen Aleris. Inom Aleris Omsorg arbetar vi för att underlätta livet för våra kunder. Vi strävar alltid efter att utgå från det friska. Vi vill se människan bakom sjukdom och ohälsa. Vi ger stöd och boende till unga som behöver hjälp i sin livssituation. Vi arbetar med vuxna personer med psykiska funktionshinder och missbruk. Vi erbjuder också vård och omsorg till våra äldre medborgare i form av hemtjänst och äldreboende.

Arbetsuppgifter
Rollen som administratör inom HR innebär att stödja HR generellt med diverse uppgifter, ex utbildningsadministration sammanställning av personalstatistik, stödja i lönerevisionsarbete, medarbetarundersökning och rekrytering. Vidare ingår att vara behjälplig med administrativa uppgifter inom pensionsområdet vid övertagande av verksamheter och förvärv. Huvudsakliga arbetsuppgifter inom KVALITÉT är att utveckla och underhålla avvikelsesystem och ledningssystem. Planera och organisera utbildningar och introduktioner vid övertaganden och förvärv samt administrera enkäter och framtagande av statistik.

Du rapporterar till Aleris Omsorgs HR-chef och din placering är på Liljeholmen/Stockholm. 

Din bakgrund och egenskaper

Du har relevant och gedigen mångårig erfarenhet som administratör inom ovanstående områden. Har du arbetat på en HR/Personalavdelning samt har grundläggande kunskaper inom pensionsområdet och i lönesystemet Heroma är det meriterande. Ett stort intresse för service och administration samt intresse av att arbeta i olika system och lära sig nya är en förutsättning för att du ska trivas. Arbetet är självständigt och kräver god förmåga att organisera, planera och prioritera. Dokumentationen sker både på svenska och engelska varför goda kunskaper i båda språken i tal och skrift samt i officepaketet krävs.

Vi erbjuder dig

Våra korta beslutsvägar ger dig stor möjlighet att påverka ditt arbete. Du är öppen för förändringar och nya förutsättningar, i en miljö där långsiktighet och kvalitet är ledord.

Hos oss står det personliga bemötandet i fokus. Våra värderingar; omtanke, engagemang, professionalism och nytänkande - är ledstjärnan i vår vardag.

Vill du söka tjänsten?

Skicka din ansökan via vårt rekryteringssystem genom att klicka på ikonen "skicka ansökan".

Välkommen med din ansökan senast 2015-07-10

• ** Besök gärna vår hemsida www.aleris.se , där du kan läsa mer om oss och våra verksamheter ***

Varaktighet, arbetstid
40 tim/va x

Ersättning
enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-07-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Olofsson 08-123 190 23

Företag
Aleris Omsorg

Adress
Aleris Omsorg
Box 47134
10074 Stockholm

Kontorsadress
Katrinebergsbacken 35

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2338089

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aleris omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aleris omsorg: