Administratör/handläggare för ensamkommande barn

Mölndals stad, Juridik och upphandling / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Juridik och upphandling i Mölndal

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 5200 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 000 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

Publiceringsdatum
2016-06-08

Arbetsuppgifter
Som handläggare för ensamkommande barn sköter du registrering av ärenden, handläggning av förordnande av god man jämte avslutande åtgärder, granskning ar redovisningshandlingar från de gode männen och återsökning av arvode till Migrationsverket.
Tjänsten innebär också att tillsammans med kollega ha ett samordnande ansvar för all administration i verksamheten, att vara spindeln i det administrativa nätet. Du hanterar akt- och ärendehantering, posthantering, arkiv och uppgifter som rör skötseln av enheten.

Verksamheten är lagstyrd, varför det ställs höga krav på att handläggningen sköts på rätt sätt enligt föräldrabalken, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen. Tjänsten ställer höga krav på självständighet och ansvar.

Kvalifikationer
Du bör ha eftergymnasial utbildning. Du ska ha erfarenhet av administration inom offentlig lagstyrd förvaltning och vara van vid handläggning i en offentlig miljö. Du ska ha god IT-vana och lätt för att lära nya system. Det är meriterande om du har kännedom och erfarenhet av lagstiftning inom offentlighet- och sekretess, ärende- och arkivhantering.
Vi söker dig som är social och tycker om att hantera människor i olika situationer utifrån ett tillsynsperspektiv. Du ska kunna hantera arbetsuppgifter med olika svårighetsgrad. Du är stresstålig, noggrann och strukturerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Det är viktigt för oss att du har förmåga att samarbeta med kollegor inom enheten och lätt för att bemöta huvudmän, gode män och andra myndigheter. Du bör ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Slutdatum september 2017 med eventuell förlängning., upphör: 2017-08-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-24
Ange följande referens när du ansöker: A581645
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Ewe, Enhetschef Överförmyndarenheten 031-315 18 81 annika.ewe@molndal.se

Facklig kontakt
Åsa Kramér, SACO 031-315 10 00 asa.kramer@molndal.se
Jenny Hellsten, Vision 031-315 12 64 jenny.hellsten@molndal.se

Företag
Mölndals stad, Juridik och upphandling

Adress
Mölndals stad, Juridik och upphandling
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal

Jobbnummer
2892021

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Juridik och upphandling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Juridik och upphandling: