Administratör, förskola och fritidshem
Strängnäs kommun, Administration UK / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Nykvarn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Administration UK i Strängnäs Är du strukturerad, serviceminded och vill vara med och utveckla vår verksamhet? Gillar du att arbeta självständigt, är positiv och har fokus på att identifiera lösningar snarare än problem? Då kan detta vara en tjänst för dig!
Barn- och utbildningsnämndens verksamhetsområden omfattar förskola, pedagogisk omsorg, grundskola med fritidshem, grund- och gymnasiesärskola, gymnasieskola, SFI/Vuxenutbildning och elevhälsa. Vi är cirka 1000 medarbetare som arbetar i utbildningskontorets verksamheter.
Administrativa enheten på utbildningskontoret består av tolv medarbetare med en bredd av kompetenser. Arbetsgruppen har ett bra klimat, är samarbetsinriktad och arbetar nära kontorsledningsgruppen. Vår uppgift på enheten är att stödja och samordna hemkommunansvaret, huvudmannaskapet och nämndprocessen. Enheten har mycket kontakter både externt och internt i organisationen. Vi söker nu en ny medarbetare till vårt fantastiska gäng.
Publiceringsdatum2023-03-21ArbetsuppgifterVi söker dig som vill arbeta som administratör med förskole- och fritidshemsplaceringar. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp om två och ni har tillsammans hand om placeringarna i Strängnäs kommun. Detta innebär placering och registrering av förskole- och fritidshemsbarn, hanteringen av föräldraavgifter, avgiftskontroller samt systemadministratör för IST-administration.
I arbetet ingår också att via telefon och mejl vara behjälplig gällande regler och rutiner mot föräldrar och personal vilket kräver en hög servicekänsla och tydlig kommunikation. Du arbetar även med att följa upp regler och riktlinjer i förskola och fritidshem samt se till att uppgifterna på webben är riktiga och vara behjälplig med övriga arbetsuppgifter som förekommer på administrativa enheten. Du deltar givetvis också aktivt i arbetet med att utveckla och effektivisera vår verksamhet.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• en administrativ och/eller ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller annan inriktning som vi bedömer likvärdig.
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• god datavana och har lätt att lära dig olika datasystem.
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet från liknande arbetsuppgifter i kommun eller annan offentlig sektor.
• kunskap och vana att hantera statistik då det är en viktig del i tjänsten.
• förmåga att uttrycka dig på engelska i tal och skrift
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi värdesätter ett professionellt förhållningssätt och att vi gemensamt bidrar till ett positivt arbetsklimat. Vi vill att du delar kommunens värdegrund om utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Du är trygg och professionell i din roll och kan hantera känsliga och sekretessbelagda uppgifter.
Du som person är strukturerad, tar egna initiativ, kan arbeta självständigt och är proaktiv. Du är noggrann och flexibel och vill vara med och utveckla vår verksamhet. Din förmåga att samarbeta och kommunicera med andra gör att du är en uppskattad kollega och samarbetspart både internt och externt.
Låter detta spännande? Vi tillämpar löpande urval så du är välkommen in med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.
Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!
Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.
För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.
Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik.
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.
I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida;
https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommunSträngnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "135/23".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365)
Arbetsplats Strängnäs kommun, Administration UK
Kontakt Administrativ enhetschef
Jessica Sundqvist
jessica.sundqvist@strangnas.se 0152-293 54 Jobbnummer 7572477
Observera att sista ansökningsdag har passerat.