Administratör för tim-och semestervikariat till Leanlink Råd & S

Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om Leanlink
Leanlink är förvaltningen i Linköpings kommun som arbetar med verksamhet inom stöd, vård, omsorg, kost och service. Vi är ca 2500 medarbetare som alla arbetar för att göra Linköpingsbornas dagar så bra som möjligt. Det gör vi tillsammans med våra medarbetare där vårt mål är att skapa bra dagar tillsammans med dem vi är till för samt till att bidra till ett tryggt och bra samhälle. Vi är med och skapar samt utvecklar en god kvalitet och professionalitet för våra omsorgstagare, men framförallt vill vi att vår omtanke och vårt engagemang ska kännas i allt vi gör. Vi fokuserar på att skapa en bra dag just idag, men också imorgon och på hur vi kan tänka nytt och göra förändringar som förbättrar vardagen för de Linköpingsbor som behöver oss nu men också för dem som kommer att behöva oss i framtiden.

Se mer om Leanlink och vårt arbete i Leanlinks informationsfilm. Om arbetsplatsen
Råd & Stöd är den kommunala utföraren av Daglig Verksamhet, Individ och familjeomsorg och Socialpsykiatri. Vi arbetar på uppdrag av social- och omsorgsnämnden. Råd & Stöd har ca 550 medarbetare och hos oss finns många olika verksamheter och medarbetare med olika kompetens och erfarenhet.

Vill du vara med och påverka människors liv i vardagen och ha ett meningsfullt arbete så är chansen stor att du kommer trivas hos oss på Leanlink. Att samverka är en naturlig del av vårt arbete inom Råd & Stöd liksom att vara drivande när det gäller utveckling och förändringsarbete. Ett arbete där du som medarbetare är otroligt viktig. Här finns goda möjligheter för kompetensutveckling och breda karriärvägar inom organisationen.

Både administratörer, verksamhetschefer och övriga stödfunktioner sitter i lokaler på Klostergatan 5B.

Publiceringsdatum
2021-10-26

Dina arbetsuppgifter
Råd & Stöds administration söker en tim-och semestrvikarie som kan komma in och hjälpa oss vid behov. Det kan exempelvis vara vid arbetstoppar, semestrar och annan längre eller kortare frånvaro som gör att arbetsgruppen behöver förstärkning för att genomföra sitt uppdrag. Administratörsgruppen inom Råd & Stöd består av sju medarbetare som arbetar utifrån tre huvudområden: kärnverksamhet, personal och ekonomi. Uppdraget innebär att ge administrativt stöd i de tre huvudområdena till berörda verksamhetschefer och till affärsområdesledningen. Detta sker bland annat med hjälp av kommunens personaladministrativa system Heroma och ekonomisystemet Unit4ERP. I uppdraget ingår förutom löpande personal- och ekonomiadministration även arkivering, diarieföring samt vissa andra administrativa uppgifter. Som Tim-och semestervikarie hos oss kommer du vid behov vara gruppen behjälplig inom alla delar av uppdraget. Du kommer få en introduktion och utbildning i de system vi använder oss av, samt att när du är inne och vikarierar hos oss kommer du alltid ha tillgång till kollegor som stöttar dig vid behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens med inriktning mot personaladministration alternativt är utbildad till eller under utbildning på yrkeshögskolenivå till löneadministratör. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat som administratör och har utbildning och/eller erfarenhet av att ha arbetat med IT-systemen Heroma och unit4 ERP.

Du behöver vara en person som behärskar svenska i tal och skrift och har förmågan att uttrycka dig väl så väl muntligt som skriftligt. Vi ser också att du har en god datorvana. Meriterande är om du har kunskaper i Time Care planering samt har arbetat med verksamheter och personal som är schemalagda hela dygnet.

Som tim-och semestervikarierande administratör hos oss behöver du ha förmågan att lätt anpassa dig till ändrade omständigheter/krav och självständigt organisera ditt dagliga arbete utifrån det. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och sätter ett värde i att ha en hög servicenivå som speglas av din vilja och förmåga att hjälpa andra för att få arbetet gjort på bästa sätt.

Information om tjänsten
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse

Anställningsform: Tim-och semestervikariat

Sysselsättningsgrad: -

Antal lediga befattningar: 1-2

Ref.nr: 7838
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Varaktighet, arbetstid
Intermittent anställning (timvikariat) Varierande (timvikariat)

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Linköpings kommun

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Linköpings kommun (org.nr 212000-0449), http://www.linkoping.se/

Kontakt
Verksamhetschef
Katharina Eklund
Katharina.Eklund@linkoping.se
013-263666

Jobbnummer
6071902

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: