Administratör för telefoni- och kommunikationsplattform

Stenungsunds kommun / Administratörsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun i Stenungsund

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun, är en expanderande kustkommun med ca 26 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.




Publiceringsdatum
2018-03-15

Arbetsuppgifter
Du ska ansvara för kommunens telefoni- och kommunikationslösning i samverkan med kommunens IT-strateg. I dina arbetsuppgifter kommer följande att ingå;

• Administration
Du kommer att ansvara för registervård, internfakturering och abonnemangshantering för kommunens verksamheter

• Kontakt med kommunens leverantör av telefoni- och kommunikationslösning
Idag har kommunen regelbundna samverkansmöten på operativ, taktisk och strategisk nivå med leverantören av kommunens telefoni- och kommunikationslösning. Du kommer att ha en given roll i dessa samverkansforum för att representera kommunen och bevaka våra intressen.

• Omvärldsbevakning och utveckling
Det händer mycket inom detta område vilket ställer höga krav på dig att följa upp trender och jobba med utvecklingsfrågor som gör att kommunen kan effektiviseras inom telefoniområdet.

• Verksamhetsstöd
Rollen kommer även att vara ett verksamhetsstöd för förvaltningen när det gäller handhavande av telefoni samt i viss mån enklare teknisk support.

• Upphandling av telefoni- och kommunikationslösning
Stenungsunds kommun, tillsammans med tre andra kommuner är mitt uppe i en förstudie inför en kommande upphandling av en ny telefoni- och kommunikationslösning. I din roll kommer du att vara med i upphandlingsarbetet.

• Systemadministratör för telefoni- och kommunikationslösning
Du kommer att vara systemadministratör för systemen Callguide och Touchpoint Plus. Det innebär att du har en kompetens i systemen (du kommer att erbjudas möjlighet till utbildning i systemen). Du är kontaktperson mot verksamheterna och du administrerar i leverantörens olika portaler.

I din roll kommer du att bedriva ett verksamhetsnära samarbete för att identifiera behov och nyttor kopplat till kommunens telefoni- och kommunikationslösning.
I samband med rekrytering av denna tjänst kommer en intern förvaltning- och utvecklingsgrupp gällande telefoni att skapas. Du kommer att ha en central roll och vara sammankallande för denna grupp. Vid behov kommer du också att bistå medborgarservice i deras arbete.



Kvalifikationer
Förmåga att skapa ett gott arbetsklimat, att inspirera och att ha en god pedagogisk insikt är några av dina kvalitéer. Du visar på personlig mognad, stabilitet, och har ett flexibelt förhållningssätt med god samarbetsförmåga. Du ska ha förmågan att prioritera bland arbetsuppgifterna och arbeta målinriktat. Du har en god förmåga att fatta strategiska beslut i dialog med IT-strateg

Du har adekvat högskoleutbildning inom verksamhetsområdet eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du drivs och brinner för utvecklingsfrågor, har en hög digital kompetens ur ett kommunperspektiv. Du har god administrativ, ekonomisk och organisatorisk förmåga. Du är van vid att arbeta som en del av ett team och det är en fördel om du har erfarenhet av utvecklingsprocesser. Du ser möjligheter i vardagen och har ett hälsofrämjande synsätt. Du tycker om och trivs med att jobba under högt tempo. Du tycker om att vara med och påverka och du kan bidra positivt till vårt utvecklingsarbete.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast. Rekrytering sker löpande.

Ersättning
Månadslön Individuell lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-29
Ange följande referens när du ansöker: A764308
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Freij hanna.freij@stenungsund.se 0303-73 20 20
Catrine Lindberg catrine.lindberg@stenungsund.se 0303-73 80 48

Företag
Stenungsunds kommun

Adress
Stenungsunds kommun
Stenungsunds kommun
44482 Stenungsund

Kontorsadress
Strandvägen 15 44482 Stenungsund

Jobbnummer
4022731

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stenungsunds kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stenungsunds kommun: