Administratör för Servicekontor med erfarenhet av SAP

Skill / Ekonomiassistentjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skill i Växjö, Emmaboda, Ronneby, Gnosjö, Torsås eller i hela Sverige

Om företaget
För kunds räkning söker vi en administratör för ett Servicekontor i Växjö. Du kommer vara anställd av Skill och arbeta ute hos kunden. Det finns möjligheter att få anställning hos kund efter uppdragstiden. Kunden arbetar med avancerad rökgasreningsteknik där du som administratör kommer att arbeta med väldigt varierande arbetsuppgifter där dina kunskaper i SAP är centrala. Du kommer in i ett bra team där ni alla arbetar mot samma mål. Är du en administratör av rang som tycker om kundrelationer och vill följa flödet hela vägen? I så fall är det här en möjlighet för dig.

Dina arbetsuppgifter
Som Administratör för Servicekontor kommer du arbeta med:
• Bearbeta (egna) offertförfrågningar från kund och skicka offert
• Behandla reservdels-/projektorder från kund (egna samt projektledare's)
• Upprätta (egna) reservdels-/projektorderkalkyler.
• Ha kontakt med leverantörer för köp av material/tjänster samt omkostnadsköp (egna samt i samarbete med projektledare)
• Uppföljning av reservdels-/projektordrar med avseende på bl a kostnadsuppföljning, uppföljning av work in progress samt efterkalkyl.
• Post- och godsavsändningar.
• Arkivering av order samt projektrelaterad dokumentation.

Ansvar
Som Administratör för Servicekontor ansvarar du för:
• Hantera flödet från kundförfrågan till fakturering
• Ekonomisk uppföljning av (egna samt i samarbete med projektledare) reservdels- eller projektorder
• Administration för projekt.
• Inköp.


Din profil
Du har flera års erfarenhet av liknande yrke
Du har god erfarenhet av SAP
Du känner dig trygg att arbete med kund och följa projekt hela vägen.
Du är en person som vill ha ordning och reda och som tar egna initiativ för att få framfart.
Du har erfarenhet av inköp i olika former.
Meriterande om du är van att arbeta som administratör i projekt.

Ansökningsförfarande
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan annonsens utgångsdatum. Vid frågor kontakta Richard Herbertsson, 0455-10401, richard.herbertsson@skill.se

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2018-09-28

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-12
Ange följande referens när du ansöker: 3736
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Richard Herbertsson richard.herbertsson@skill.se 0455-10401

Företag
Skill

Adress
Skill
Östra Vittusgatan 36
37130 Karlskrona

Kontorsadress
Östra Vittusgatan 36

Jobbnummer
4373186

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skill

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skill: