Administratör för löner och logistik

Borox International AB / Administratörsjobb / Älmhult
2024-10-30


Visa alla administratörsjobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borox International AB i Älmhult, Oxelösund eller i hela Sverige

Borox söker cnc-operatörer till Eneryda
Löne- och personaladministration 25%
Administrera löneutbetalningar enligt företagets rutiner utifrån underlag som tidrapporter, körjournaler och reseräkningar.
Rollen innebär också att du får sköta viss HR-administration som att ta fram statistik.
Tolka kollektivavtal och säkerställa att alla lagar efterföljs.
Hantera anställningsavtal, administrera frånvaro och utfärda intyg.
Hålla scheman och tidrapporter uppdaterade. Rapportera till Collectum, FORA och SCB m fl.
Utleverans 75%
Ansvara för att utleverans av våra produkter utförs. Vilket innebär hantera, genomföra utleveranser, boka transporter, fraktdokument och fakturering.
Tjänsten innebär också att bevaka utleveransorder i MPS system för att upprätthålla leveransprecision till kund, vara kontaktperson gentemot transportörer och informera orderavdelningen vid eventuella problem.
Daglig kontakt med medarbetare inom planering, produktion och logistik.
Kvalifikationer
Du är en noggrann och strukturerad person som uppskattar att arbeta i en roll med mycket egenansvar. Du har erfarenhet av löneadministration och det är en fördel om du arbetat i Monitor G5, Kontek lön och Kontek HRM.
Eftersom du kommer att vara en kontaktperson inom företaget är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att ge support och svara på frågor från både chefer och medarbetare.
Du har en god förmåga i svenska i tal och skrift.
Körkort B.
Om dig
Du är en ordningsam och strukturerad person som har lätt för att samarbeta med dina arbetskamrater.
Som person så tycker du om att ha ordning och reda omkring dig.
Du har ett eget driv, är självgående, du ser lösningar och motiveras av utmaningar.
Vi erbjuder
Om du blir en av oss får du en viktig roll inom ett företag med stark tillväxt och höga ambitioner, vi är ett expansivt företag med stabil ekonomi.
Det är vårt mål att vara en attraktiv och mångkulturell arbetsplats som präglas av arbetsglädje och mångfald. Att arbeta inom Borox innebär att tillsammans driva organisationen framåt för att förenkla våra kunders vardag och att vara en föregångare inom hållbarhet.

Publiceringsdatum
2024-10-30

Om företaget
Borox International AB är ett familjeägt företag med tillverkning i Eneryda, Småland samt i Oxelösund där också huvudkontoret finns. Vi är specialiserade på tillverkning av slitstål till skopor, väghyvlar och snöplogar, med hög slitstyrka och god kvalitet som kännetecken.
Våra produkter sitter på många välkända gräv-och lastmaskiner på den internationella marknaden. Dagligen skickas containrar runt om i världen, främst Europa, Asien och Nordamerika.
Du kommer att arbeta i ett familjeägt företag, tillräckligt stort för att kunna erbjuda en miljö att utvecklas i och tillräckligt litet för att din insats verkligen gör en skillnad. Vi ser fram emot att träffa dig!
Läs mer om oss på vår hemsida www.borox.com.

Övrig information
Ansökningarna behandlas löpande.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-29
E-post: ann-catrin.sten@borox.com

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Administratör Eneryda".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Borox International AB (org.nr 556242-7467)
Viregatan 15 (visa karta)
343 72  ENERYDA

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kontor

Kontakt
Ann-Catrin Sten
ann-catrin.sten@borox.com
070-6919543

Jobbnummer
8986055

Prenumerera på jobb från Borox International AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borox International AB: