Administratör för förskolorna
Tjörns kommun, Barn- och utbildning stab / Skolassistentjobb / Tjörn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla skolassistentjobb i Tjörn,
Stenungsund,
Kungälv,
Öckerö,
Orust eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tjörns kommun, Barn- och utbildning stab i Tjörn På Tjörn får medarbetarna ta plats! I Tjörns kommun står arbetsklimat och omsorg om varandra högt i kurs. Beslutsvägarna är korta, arbetsverktygen effektiva och kollegorna hjälpsamma. Du har stor frihet inom ditt yrkesfält och är med och påverkar utvecklingen. Det är enkelt att umgås och skapa kontakter med kollegor, chefer och politiker. Så börja jobba i Tjörns kommun du också - här finns gott om plats att ta!
Publiceringsdatum2022-10-12ArbetsuppgifterSom administratör för förskolorna utgör du ett nära administrativt stöd till förskolans rektorer inom områden som barn-, ekonomi-, personal- och arbetsmiljöadministration. Du kommer även att vara rektorerna behjälpliga i framtagandet av olika underlag och statistik. Det innebär att du har många kontakter med olika aktörer både inom och utom organisationen. Du får ta dig an både de små och stora frågorna samt förväntas att arbeta med dessa på ett lagenligt och rättssäkert sätt. Arbetsuppgifterna är således omväxlande, med ett periodvis högt tempo där målsättningen är att ge bästa möjliga service.
Samtidigt som du är förskolerektorernas närmaste stöd tillhör du organisatoriskt förvaltningens centrala avdelning som består av samtliga skoladministratörer i kommunen som såväl arbetar med förvaltningsgemensamma frågor som vid behov kan gå in och stötta i varandra under till exempel semestrar eller vid annan frånvaro.
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet av arbete i förskolan och som har ett stort intresse, alternativt utbildning, inom administration. Det är ett stort inflöde på frågor och uppgifter från rektorer, medarbetare och förvaltningsledning vilket innebär att arbetet är väldigt varierande, ställer stora krav på flexibilitet, förmåga att självständigt prioritera samt strukturera arbetet för att få saker gjorda. Dessutom är du är öppen för samarbete och bra på att skapa relationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav.
Tjänstens omfattning är 50 % och du kommer vara en av två administratörer som arbetar gentemot förskolans rektorer.
ÖVRIGT
Vi kommer att påbörja urvalet av sökande under annonseringstiden, så sök redan idag!
Medarbetarna i kommunkoncernen ska ha en bra arbetsmiljö och arbete i balans med familj och fritid. Arbetsgivaren erbjuder bl a förmåner som friskvårdssubvention. Du har även gratis medlemskap i personalföreningen TKFF, om du varit anställd mer än tre månader. Du får ett årskort till Nordiska akvarellmuseet.
Alla nya månadsanställda erbjuds en heldags kommunövergripande introduktionsdag. Är du tillsvidareanställd har du möjlighet att leasa en miljöbil som personalbil.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vi har upphandlat med bemannings- och rekryteringsföretag.
Om du har problem med att ansöka via programmet Offentliga jobb vänligen kontakta supporten via telefonnummer 0771-693 693.
Tjörn möjligheternas ö hela året och för hela livet är Tjörns vision.
Varaktighet, arbetstid
Deltid. 50 % Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTjörns kommun, Barn- och utbildning stab
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Buf 2022/186".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Tjörns kommun (org.nr 212000-1306)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Tjörns kommun, Barn- och utbildning stab
Kontakt Utvecklingschef
Thomas Sjögren Amcoff
thomas.sjogren.amcoff@tjorn.se 0304-601565 Jobbnummer 7067514
Observera att sista ansökningsdag har passerat.