Administratör Familjehemsenheten

Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné i Göteborg

Majorna-Linné är Göteborgs folkrikaste stadsdel med cirka 63 000 invånare. Med närheten till både hamn och grönområden, den gamla bebyggelsen och det rika kulturutbudet, är det en attraktiv del av staden att leva och vistas i.
Stadsdelsförvaltningen i Majorna-Linné har cirka 2 300 anställda. Här arbetar vi inom verksamheter som individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, hälso-sjukvård och social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning. Med engagemang och nytänkande gör vi stor skillnad för många.


Publiceringsdatum
2018-12-05

Arbetsuppgifter
Är du administratör och vill du jobba i en stimulerande och positiv arbetsmiljö på en enhet med engagerade kollegor?

Familjehemsenheten i Majorna-Linné servar stadsdelarna Örgryte Härlanda, Centrum och Majorna Linné. Du kommer att ingå i en grupp om 3 administratörer och enheten består också av 7 kontakt- och stödsekreterare, 15 familjehemssekreterare och den stadengemensamma rekrytering och utbildningsgruppen. Enheten leds av två enhetschefer.

Familjehemsenheten är en intäktfinansierad verksamhet så i uppdraget som administratör hos oss ingår bland annat faktureringsarbete, avtalsskrivning och registrering av uppdragstagare. Du kommer att ha en servicefunktion i förhållande till våra uppdragstagare, samarbetsparters samt vara chefsstöd när det gäller att t.ex ta fram underlag i budgetprocessen. Uppdraget innebär också personaladministration, inköp och arkivering.

Vi erbjuder ett jobb med självständighet och med varierande arbetsuppgifter.
Du utgör ett viktigt stöd till enhetens socialsekreterare samtidigt som du är enhetens ansikte utåt.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom administration. Det är ett krav att du har erfarenhet av arbete med administration och inom olika IT-stöd tex. Personec och Treserva. Erfarenhet av administrativt arbete inom socialtjänstområdet är meriterande.

Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du behöver kunna strukturera ditt eget arbete. Du är en serviceinriktad person som trivs med en variation av arbetsuppgifter som kräver viss flexibilitet.

Det är viktigt att du har god förmåga att samarbeta och att skapa förtroendefulla relationer, då arbetet innebär mycket kontakt med både chef och handläggare.

Hoppas vi har fångat ditt intresse!
Välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-02-04 Din hälsa är viktig! VI erbjuder friskvårdsbidrag, cykelförmåner m.m. vi tillämpar även flextidsavtal.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-19
Ange följande referens när du ansöker: A833045
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Mertala karin.mertala@majornalinne.goteborg.se 031 365 82 75

Företag
Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné

Adress
Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné
Box 12013
40241 Göteborg

Kontorsadress
Första Långgatan 28 A

Jobbnummer
4494443

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné: