Administratör/Ekonomiassistent till faktureringsteamet

Intertek / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2017-03-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör/Ekonomiassistent till faktureringsteamet" (publicerad 2017-07-18) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intertek i Stockholm, Västerås, Jönköping eller i hela Sverige

Om Intertek
Intertek är en ledande global leverantör av kompletta kvalitetssäkringslösningar. Vårt nätverk av mer än 1 000 laboratorier och kontor och över 40 000 medarbetare i fler än 100 länder levererar innovativa lösningar inom kvalitetssäkring, provning, inspektion och certifiering skräddarsydda för våra kunders verksamhet och leverantörskedjor.
Bringing quality and safety to life



Vi söker nu en administratör/ekonomiassistent som ska ingå i ett team tillsammans med två andra och ansvara för faktureringen för vår svenska verksamhet. Faktureringsteamet är i sin tur en del av ekonomiavdelningen som totalt består av 10 personer.

Faktureringsteamet skickar ut ungefär 21 000 fakturor om året med en omsättning på ungefär 450 miljoner SEK. En del av fakturorna är automatiserade medan andra innebär att man manuellt skapar fakturan i vårt ekonomisystem. Man har mycket kontakt med både kunder och leverantörer och oftast fungerar man som en länk mellan kunden och verksamheten.

Ansvarsområden för dig som administratör/ekonomiassistent omfattar fakturering för vår svenska verksamhet samt effektivisering och samordning av faktureringsprocesserna i Sverige.

Önskvärda kvalifikationer
Den här tjänsten ställer höga krav på noggrannhet och ansvarstagande samtidigt som du är serviceinriktad och prestigelös. Vi vill också att du har lätt för att samarbeta, är driftig och initiativtagande.
Vidare ser vi att du är flexibel och strukturerad samt van vid ett högt arbetstempo.

Då koncernspråket är engelska ser vi att du har goda kunskaper i det engelska språket samt talar flytande svenska.

Vi använder oss av ekonomisystemet IFS och erfarenhet av detta är meriterande.
Vi ser även att du har kunskaper i Officepaketet med Excel, Word och Outlook.

Publiceringsdatum
2017-03-02

Erfarenheter
Vi söker dig som har utbildning frånt ekonomiskt gymnasium eller liknande och vi tror att du har erfarenhet inom området fakturering sedan tidigare samt har en god förståelse för flödena inom detta.

Urvalet av ansökningar sker löpande och vi uppmanar dig därför att skicka ditt CV tillsammans med ett personligt brev på via ansökknappen nedan.

För frågor om tjänsten vänligen kontakta Nina Holmberg på telefonnummer 08-750 00 00 eller e-mail: nina.holmberg@intertek.com

Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Varaktighet, arbetstid
1 -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Intertek

Adress
Intertek
Torshamnsgatan 43
16422 Kista

Kontorsadress
Torshamnsgatan 43

Jobbnummer
3351110

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intertek

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intertek: