Administratör/Ekonomiassistent till Alvesta

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Alvesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Alvesta, Växjö, Hylte, Uppvidinge, Ljungby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Alvesta, Växjö, Hylte, Uppvidinge, Ljungby eller i hela Sverige

Letar du efter teamkänsla och ett företag med varm och personlig arbetskultur? Vill du kunna tänka utanför ramarna och kompetensutvecklas? Hos vår kund i Alvesta har du möjligheten att få vara med och påverka!

Publiceringsdatum
2019-01-18

Om tjänsten
Som administratör/ekonomiassistent är det viktigt att du besitter förkunskaper inom SAP. Du kommer nämligen ha en betydande roll under företagets implementering till det nya affärssystemet. Ditt arbete kommer bestå av administrativa uppgifter som exempelvis kontroller och underhåll av servicesystem samt fakturering till kund med hjälp av underlag från verkstaden.

Din förmåga att utveckla kommer användas i arbete med att ta fram nya rutiner för arbetssätt och vid företagets löpande förändringar. Du blir servicechefens högra hand och kommer därmed ha en mycket betydande roll.

Så sikt kommer dina ekonomiska kunskaper vara till stor nytta för företagets ekonomiavdelning. Du kommer bredda din kunskapsbank och ständigt lära dig nytt. Företaget erbjuder dig en flexibel arbetsplats där det finns goda möjligheter att utvecklas och ta dig vidare i karriären.

Om dig
Vi letar efter dig som ser en framtid hos ett företag som bryr sig. Du som vill vara med och utveckla verksamheten tillsammans med kollegor och chefer!

Självklart behövs din struktur och analytiska förmåga, men lika viktigt är ditt öppna sinne och vilja att förändra. Du får andra att trivas och föredrar samarbete lika mycket som självständigt arbete.

Vi ser att du har minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete och gärna från ekonomi. Vi behöver dig som kan kommunicera tydligt och behärskar engelska och svenska i tal och skift. Tyska språket och/eller högskoleutbildning är meriterande. Har du även tidigare arbetat som projektledare är det en fördel!

Krav är förkunskaper från affärssystemet SAP.

Om anställningen
Tjänsten är förlagd under dagtid och du blir anställd tillsvidare direkt hos företaget. Företaget finns i Alvesta, 2 mil utanför Växjö. Vår kund är marknadsledande inom entreprenadmaskinbranschen och finns verksamma i flera länder. Inom bolaget finns ett stort stöd och du kommer få 8200 nya kollegor!

Om ansökan
Tjänsten har start omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Ansvarig rekryterare går igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Mindy Samwel via 073 684 7171

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Alvesta/Ekonomi/Administratör/Adecco/SAP

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-17
Ange följande referens när du ansöker: ref-28624
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mindy Samwel

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Klostergatan 2
35230 VÄXJÖ

Kontorsadress
Klostergatan 2

Jobbnummer
4564792

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: