Administratör/ekonomiassistent sökes

Stiftelsen Klockargården / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stiftelsen Klockargården i Södertälje

Administratör/ekonomiassistent sökes till oss!

Stiftelsen Klockargården är en idéburen daglig verksamhet belägen i Järna, Stockholms län, vars grund bygger på den socialterapeutiska människokunskapen. I en vacker och unik byggnad erbjuder vi sysselsättning och arbete med bla konst, hantverk, utemiljö och odling för människor i behov av extra stöd.
Vi söker nu en administratör/ekonomiassistent som har en fallenhet för siffror, är bra på att utveckla och effektivisera sitt arbete, har ett intresse för ekonomiflödet och tar egna initiativ samtidigt som fullt ansvar tas för sina arbetsuppgifter. Vi är en relativt liten, men väletablerad verksamhet med 18 anställda och 32 placeringar enligt 9§10 LSS. Är du vår nya kollega? Ta i så fall chansen att vara med och utvecklas tillsammans med oss, vi lovar dig en rolig och meningsfull arbetsplats där du kommer att ha en nyckelroll i organisationen.

Anställningsform: Tillsvidare, 6 månaders provanställning
Lön: Enligt överenskommelse
Tillträde: 1 juni
Introduktion: Månadsskifte april/maj
Tjänsteprocent: 50-60%

Arbetsuppgifter för dig som söker tjänsten:
Som administratör/ekonomiassistent arbetar du självständigt med att administrera löner, fakturering i Fortnox, inköp och andra löpande administrativa uppgifter. Du kommer till viss del ha kontakt med myndigheter, kunder och andra externa aktörer såsom god man och leverantörer. I din arbetsbeskrivning ingår att planera, organisera och upprätthålla en god kvalité i ditt dagliga arbete, samt att kontoret är rent. Du delar kontor med verksamhetschef och agerar således även som en förlängd arm och bollplank. På sikt ser vi det önskvärt om du är delaktig i verksamhetens utvecklingsarbete, därför kommer vi lägga stor vikt på personlig lämplighet.

Hantera hela lönehanteringsprocessen
Arbeta med olika anställningsformer och kollektivavtal, Tria vård och omsorg
Hantera arbetsgivardeklaration löpande varje månad
Ansvara för rapportering och kontakt med olika myndigheter
Utveckla lönefunktionen
Kontorsstäd
Bokföring av löner, källskatt, sociala avgifter samt semesterskuld
Rapportering och betalning av sociala avgifter och källskatt till skatteverket
Kontoavstämningar
Kassaavstämningar
Hantering av pensioner
Framtagande av rapporter och statistik till berörda myndigheter
Upprätta anställningsavtal
Löpande uppdatera och utveckla våra interna kvalitetssystem
Inköpsansvarig av verksamhetens förbrukningsvaror
Övriga administrativa uppgifter


Du som söker tjänsten har:

Har minst 2 års erfarenhet av att självständigt hantera löne- och faktureringsadministration. Alternativt utbildning som motsvarar den erfarenheten.
Har erfarenhet av att arbeta i lönesystem
Behärskar svenska på en god nivå, både muntligt och skriftligt då du i rollen kommer hantera och tolka avtal, lagar, nya uppdateringar och kontakt med våra samarbetspartners och myndigheter.
Har kännedom om de lagar tjänstens innehåll omfattas av
Är strukturerad, lojal och har hög arbetsmoral
Goda datakunskaper
Goda erfarenheter och kunskap Excell och word.
Har kännedom om ovan nämnda arbetsuppgifter

Vi ser att du som söker är:

Problemlösande och positiv hållning
Kommunikativ och professionell
Lätt för att lära dig


Det anses meriterande om du:

Har minst 2 års erfarenhet av att självständigt hantera löne- och faktureringsadministration
Har en eftergymnasial utbildning inom lön/löneadministration eller ekonomi
Har tidigare erfarenhet av Fortnox
Har IT-kompetens för hantering av hemsida osv



Vi erbjuder dig:
En spännande, dynamisk och genuin arbetsplats, där du får möta dig själv genom andras olikheter. Du får vara med och utveckla verksamhetens kvalitet och ändamål och vara en del av ett fantastiskt arbetsteam, där det ingår fortbildning och möjlighet till flextid. Självklart erbjuder vi friskvårdsbidrag och rabatt i vår butik.

Intervjuer hålls löpande och annonsen kan tas bort om tjänsten blir tillsatt innan slutdatum. Arbetsprov kan komma att tillämpas.
Cv, personligt brev och frågor skickas till
info@klockargardenijarna.se Märk ditt mail med "administratör/ekonomiassistent"

Varmt välkommen med din ansökan

Publiceringsdatum
2020-04-08

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-31

Adress
Stiftelsen Klockargården
Södra Järnvägsgatan 26
15321 Järna

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Administratör/ekonomiassistent".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Stiftelsen Klockargården
Södra Järnvägsgatan 26 (visa karta)
153 21  JÄRNA

Ansökan
E-post: info@klockargardenijarna.se

Arbetsplats
Klockargården Stiftelsen

Jobbnummer
5184212

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stiftelsen Klockargården

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stiftelsen Klockargården: