Administratör/Ekonomiassistent

Randstad AB / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Södertälje, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-09-25

Dina arbetsuppgifter
Vi söker för kunds räkning en positiv och ordningsam medarbetare att ansluta sig till deras team inom en familjeägd koncern. Det är en mångsidig koncern med bolag verksamma bl.a. inom uthyrningsbranschen och hantverksbranschen. Koncernen präglas av en stark familjekänsla och ett fokus på kvalité och service.

Vi tror att du passar i rollen om du kan prioritera dina arbetsuppgifter både effektivt och kvalitets- säkert då du hanterar många olika ärenden parallellt. Du har en servicekänsla och trivs i en roll med flera kontaktytor både internt och externt. Du är lyhörd för andras behov och synpunkter samtidigt som du följer uppsatta riktlinjer och rutiner. Vidare är du strukturerad, noggrann och tar mycket eget ansvar men månar också om dina kollegor och ser dig som en del i ett team.

Ansvarsområden
I rollen som administratör/ekonomiassistent kommer du ha varierande arbetsuppgifter inom våra olika verksamhetsområden inom koncernen, till exempel:

Kund- och leverantörsreskontra
Registrering av nya kunder, leverantörer och nya artiklar i vårt artikelregister samt registervård
Utföra viss löpande bokföring och vissa kontoavstämningar
Inköp av kontorsmaterial
Administratör för den molnbaserade telefonväxel
Utföra viss personaladministration
Utföra viss biladministration
Posthantering
Kundorderregistrering/hantering och kundfakturering

Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i denna roll bör du ha följande kvalifikationer och egenskaper.

Erfarenhet av administrativt arbete och/eller arbete på ekonomiavdelning
Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt bra kunskaper i engelska
Behärskar Officepaketet

Det är även meriterande om du har:

Erfarenhet av affärssystemet Entré
Erfarenhet av leverantörsreskontra och kundreskontra
Intresse av digitalt arbetssätt

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201448457".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Gabriel Rhawi
gabriel.rhawi@randstad.se
+46708434102

Jobbnummer
8138297

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: