Administratör/ekonomiassistent
Nordic Försäkring & Riskhantering AB / Ekonomiassistentjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordic Försäkring & Riskhantering AB i Växjö Inför april 2023 så pågår en rebranding till en gemensam webbsida - ytterligare information kan du hitta på
www.ajg.com/se/ - denna hemsida är dock under fortsatt utveckling.
Arthur J Gallagher
Sedan 2017 så är Nordic Försäkring och Riskhantering AB en del av Arthur J Gallagher.
I Sverige så är vi 3 syster-bolag med totalt 80 anställda, vi har stor erfarenhet inom fastighet-, entreprenad- och ansvarsförsäkring.
Vårt moderbolag i USA tillsammans med övriga bolag omsätter ca 80 miljarder - vi är fn över 40 000 anställda. (Vi är det tredje största försäkringsförmedlarbolaget totalt sett.)
VI VÄXER - ADMINISTRATÖR/EKONOMIASSISTENT SÖKES TILL VÅRT VÄXJÖ-KONTOR (snarast möjligt)
Vi växer och vår omsättning ökar - vi passar på att omorganisera vår administration samt ekonomi på vårt kontor i Växjö.
Som försäkringsförmedlare köper vi in företagsförsäkringar på uppdrag av våra uppdragsgivare. Vi hanterar distributionen av försäkringshandlingar samt även den efterföljande ekonomiska uppföljningen.
Kontoret i Växjö hanterar den gemensamma administrationen samt ekonomin för 3 av våra kontor inom Sverige.
Nu söker vi därför dig som har vana att jobba som administratör samt som ekonomiassistent uppskattad fördelning 75% - 25%.
Du arbetar självständigt men har även en god samarbetsförmåga eftersom du kommer att vara en väldigt viktig del i vårt interna team. Vi värdesätter hög kvalitet och stort engagemang både internt och externt, vi tror att du uppskattar ett jobb som är varierande.
Vi jobbar främst i vårt ekonomi- och kundprogram Business Central 19 (Microsoft).
Tjänsten är 100% heltid - som vi önskar tillsätta omgående.
Kortare arbetsbeskrivning
• administration: hantering och distribution av försäkringshandlingar, uppdatering av kund- och försäkringsinformation i vårt kund- samt ekonomisystem
• ekonomi: löpande bokföring, kund och leverantörsreskontra, månatliga månadsbokslut med avstämningar, framtagning av olika månatliga rapporter från vårt ekonomisystem mm
• övriga gemensamma kontorsuppgifter
Publiceringsdatum2023-02-28Bakgrund• Du har erfarenhet av administrativt arbete, är noggrann och ansvarstagande
• Du har erfarenhet av löpande bokföring samt månatliga månadsbokslut mm
• Du trivs på en arbetsplats där det finns en god grundstruktur men där varje medarbetare förväntas ta ett eget ansvar för sina uppgifter.
• Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Om detta verkar vara intressant så är du välkommen med din skriftliga ansökan senast 20:e mars. Skicka med fördel in din ansökan via email till:
inger.bjorn@nordic.se. Du kan även skicka din ansökan till nedanstående adress:
Att: Inger Björn
Nordic Försäkring och Riskhantering AB
Kungsgatan 15 A
352 31 VÄXJÖ
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-20
E-post:
inger.bjorn@nordic.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Administratör/ekonomiassistent".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nordic Försäkring & Riskhantering AB (org.nr 556418-5014)
Kungsgatan 15 A (
visa karta)
352 31 VÄXJÖ
Kontakt Inger Björn
inger.bjorn@nordic.se 0470-75 12 98, 0708-94 16 59 Jobbnummer 7493668
Observera att sista ansökningsdag har passerat.