Administratör ekonomi

Göteborgs stad., Inköp och upphandling / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Inköp och upphandling i Göteborg

Inköp och upphandling är Göteborgs Stads strategiska resurs i inköp och upphandlingsfrågor med ansvar för att ta fram en gemensam inköpsprocess för staden. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för Göteborgs Stads förvaltningar och bolag och vi värnar om en seriös marknad. Vi bidrar till ett hållbart samhälle för göteborgaren. Utifrån vår värdegrund strävar vi efter att våra tjänster ska uppfattas som värdeskapande, professionella och innovativa för våra kunder samt att våra medarbetare ska känna arbetsglädje.


Publiceringsdatum
2018-07-16

Arbetsuppgifter
Vi söker en vikarie med uppdrag att sköta förvaltningens avtalsredovisning.
Inköp och upphandling finansierar huvudsakligen sin verksamhet genom provision baserat på ramavtalens omsättning. I arbetet med avtalsredovisningen ingår det att inhämta statistik från leverantörer, sköta kundfakturering och kundreskontra i Agresso. Du kommer ha mycket kontakt med stadens ramavtalsleverantörer och informerar om avtalsredovisningen i olika forum.

Övriga arbetsuppgifter som ingår är att ta emot besökare i receptionen, vara back-up på telefon för kundservice och administrerar förvaltningens telefonkatalog. Du gör även resebeställningar för förvaltningens medarbetare och andra inköp till förvaltningen.

Du tillhör avdelningen Verksamhetsstöd och samarbetar mycket med förvaltningens ekonomicontroller och redovisningsekonom



Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning inom ekonomi eller administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du är van användare i Agresso och Excel. Det är meriterande att ha arbetat i Visma Proceedo.

Som person är du noggrann och har god administrativ förmåga. Du har hög servicekänsla både gentemot leverantörer men också internt. Du är flexibel och tycker om att samarbeta för att nå bästa resultat.


ÖVRIGT
Under sommarperioden kommer vi ha begränsad möjlighet att svara på frågor. Välkommen att maila in din fråga: fornamn.efternamn@ink.goteborg.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: eller enligt överenskommelse. , upphör: 2019-08-11 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-08
Ange följande referens när du ansöker: A796735
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annelie Gärdmark 031-366 37 26

Företag
Göteborgs stad., Inköp och upphandling

Adress
Göteborgs stad., Inköp och upphandling
Box 1111
40523 Göteborg

Kontorsadress
Magasinsgatan 18 A

Jobbnummer
4253924

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Inköp och upphandling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Inköp och upphandling: