Administratör E-handel
Onninen AB / Inköpar- och marknadsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Onninen AB i Ospecificerad arbetsort Onninen erbjuder heltäckande material- och informationsflödeslösningar till entreprenörer, industrin, offentliga organisationer och återförsäljare av tekniska produkter samt leverantörer. Vi är ett finskt bolag och har funnits i branschen sedan 1913. Onninen har totalt 3 200 medarbetare i Finland, Sverige, Norge, Polen och Baltikum. Vår pro forma omsättning 2015 var cirka 1,5 miljarder euro. Onninen Oy är en del av Kesko-koncernen.
www.onninen.comVåra värderingar är grunden för all verksamhet inom Onninen och ska genomsyra såväl aktivt ledarskap som aktivt medarbetarskap. Onninen erbjuder professionell utveckling och många interna karriärsmöjligheter. Vi vill att våra medarbetare ska må bra och främjar friskvård och en balans mellan arbete, privat och familjeliv.
Onninen söker en driven administratör E-handel!
Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår nya webshop
Som administratör E-handel ansvarar du för att säkerställa rätt innehåll i vår webshop. Främst utifrån produktinformation men också övrigt innehåll som driver besök och försäljning inom E-handel för Onninen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Hantering av innehåll - bilder, texter, dokument m.m - i de digitala kanalerna för Onninen
• Hantering av visningsstrukturer i digitala kanaler
• mportera och exportera information till/från PIM systemet
• Översätta innehåll
• Ta fram manualer, presentationer, filmklipp och liknande säljhjälpmedel
• SEO - sökordsoptimering (supportera E-handel Specialist)
• Agera kundsupport (mail, telefon och personliga besök) både för externa kunder och interna säljare
• Kampanjhantering i samarbete med marknadsavdelningen
• Agera testperson vid införandet av nya funktioner och regressionstester
Vi ser gärna att du är en person med några års erfarenhet med att hantera innehåll till webshop på ett strukturerat sätt med PIM system som bas. Ett krav är goda data kunskaper, erfarenhet av CMS- och PIM-system. Meriterande är erfarenhet av PIM-systemet STEP. Onninen är ett internationellt företag där koncernspråket är engelska, så bra kunskaper i engelska är en förutsättning.
För att trivas med arbetet är det viktigt att du är en social person som är driven och kvalitetsmedveten. Vidare ska du vara strukturerad, noggrann och stresstålig, då det periodvis kan vara mycket att göra. Det är också viktigt att du har lätt systemförståelse för olika program.
För oss på Onninen är det viktigast att hitta personer med rätt kompetens och personliga egenskaper för varje tjänst. Därför välkomnar vi alla sökande som uppfyller våra krav oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund.
Vi ser fram emot din ansökan! Ansöker gör du senast den 22 januari 2017 via vår hemsida. Urval sker löpande.
Utbildningsnivå:
• Gymnasium
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Publiceringsdatum2017-01-04Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-22
Ange följande referens när du ansöker: 3306260122
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Sundqvist
lena.sundqvist@onninen.com 08-799 34 69
FöretagOnninen AB
AdressOnninen AB
BOX 1602
70116 Örebro
KontorsadressStockholm alt Örebro,
Jobbnummer 3246164
Observera att sista ansökningsdag har passerat.