Administratör Digital Service
Länsförsäkring Kronoberg / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsförsäkring Kronoberg i Växjö,
Tingsryd,
Ljungby,
Älmhult eller i
hela Sverige Vill du jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum?
Som Administratör Digital Service hos Länsförsäkring Kronoberg arbetar du med digitalisering av försäkring och skadehandlingar. Men framför allt arbetar du med människor.
Engagemanget, nyfikenheten och intresset för att bygga relationer är det som förenar alla som jobbar här, och är det som gör Länsförsäkring Kronoberg till en arbetsplats präglad av gemenskap, glädje och laganda. Där målet om nöjda och lojala kunder är det som styr vårt arbetssätt.
Vi söker en serviceinriktad administratör
Vi söker en engagerad och noggrann medarbetare som brinner för administration inom digitala flöden och att leverera service till våra kunder på bästa sätt! Vi är mitt i en spännande förändringsresa, vilket gör att vi välkomnar dig som har ett öppet sinne till förändring.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i Växjö.
Om jobbet
Jobbet innebär att du servar interna och externa kunder genom att handlägga samt administrera digital och fysisk inkommen dokumentation samt utför tjänster kopplade till kundernas dokumenthantering. Du är del i ett team som dagligen hanterar kundernas inkommande dokument snabbt, strukturerat och med stor noggrannhet ser du till att de levereras till rätt mottagare.
Rollen innebär också att, tillsammans med kunden, utvecklar och rationalisera deras process för att generera mer tid till slutkunderna samt att hitta sätt att tillsammans gå mot en ökad digitalisering
Vem är du?
Vi söker dig som har som lägst gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot administration. Du har också hunnit skaffa dig minst 2 års erfarenhet av administration och ett genuint intresse för service. Du är noggrann och har förmågan att arbeta strukturerat och metodiskt även under tidspress. Vidare ser vi att du gillar att arbeta i team och har en positiv inställning till ditt arbete, din omgivning och till förändring. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete från försäkringsbranschen.
Vissa delar av uppdraget som utförs av teamet är återkommande varje dag, varför det är viktigt att du har förmågan att vara fokuserad och engagerad i det dagliga rutinbaserade arbetsuppgifter. Samtidigt gäller det att du är flexibel och ständigt strävar efter förbättringar och effektiviseringar i det dagliga arbetssättet.
Vad erbjuder vi dig?
Laganda och engagemang är viktigt för att vårt dagliga arbete ska fungera. Hos oss på Digital Service jobbar vi mot gemensamma mål och söker därför en ny medarbetare som är den sista pusselbiten i vårt lagbygge. Omvärlden förändras i snabb takt och för oss är det viktigt att vara med på den resan. Därför är vårt arbete kring både personlig utveckling och processutveckling en stor del av vår vardag.
Låter det intressant?
Då vill vi veta mer om dig!
Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag.
Om du har några funderingar är du välkommen att kontakta Sandra Karlsson, Chef Digital Service på
sandra.karlsson@lfkronoberg.se eller via 070-7317343 samt facklig representant Anna Frobe 0470-72 01 37.
Då det kan förekomma resor i tjänsten krävs det att du har B-körkort.
I rekryteringsprocessen gör vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt.
Bakgrundskontrollerna inkluderar bland annat drog- och alkoholtester via extern leverantör.
För att säkerställa att du får ta del av våra mejlutskick, kopplat till rekryteringsprocessen, ber vi dig även hålla koll på din mapp för skräppost. Detta då det händer att mejl sorteras fel på grund av filterinställningar.
Länsförsäkring Kronoberg är ett bolag som sedan starten 1801 ägs och styrs av sina kunder. Vi finns till för att ge kronobergarna en enklare vardag och en tryggare framtid, och sätter alltid våra kunder i första rummet. Det gör vi genom att erbjuda en helhet inom bank, försäkring, pension och fastighetsförmedling. Men också genom att långsiktigt engagera oss i det samhälle vi och våra kunder är en del av. Det gör att vi varje dag känner att vi gör något meningsfullt i kronobergarnas liv. Och det är därför vi har så nöjda kunder. Vi är cirka 180 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby, Älmhult, Alvesta och Tingsryd.
Vi tror på det vi gör. Och dom vi gör det för.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Länsförsäkring Kronoberg (org.nr 529501-7189)
Kronobergsgatan 10 (
visa karta)
352 33 VÄXJÖ
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Huvudkontor
Jobbnummer 8696322
Observera att sista ansökningsdag har passerat.