Administratör / Chefsstöd till statlig förvaltningsmyndighet

Bravura / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2018-08-09

Företaget
Vår kund är en statlig förvaltningsmyndighet med fokus på varierande verksamheter. Myndigheten är riktad till verksamhet mot personal, beslutsfattare och ansvariga inom områden som hälso- och sjukvård, socialtjänst samt annan verksamhet.

Som administratör sitter du i fräscha lokaler centralt i Stockholm nära Fridhemsplan med goda kommunikationer. Arbetet sker under kontorstid och uppdraget löper över tio månader med start i slutet av augusti.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som chefsadministratör agerar du administrativt stöd för en avdelningschef samt ett flertal enhetschefer. Dina arbetsuppgifter är varierande och anpassas efter rådande behov på avdelningen. Du stöttar cheferna i deras dagliga arbete och ansvarar för diverse administrativa uppgifter. Bland annat arbetar du med kvalitetsarbetet på avdelningen, är superanvändare i myndighetens utbildningsportal samt samordnar och administrerar interna utbildningar. Du arbetar även med myndighetens avtal och deltar i diverse enhetsöverskridande projekt.


Kvalifikationer
• Högskoleutbildning inom statsvetenskap, ekonomi eller annan samhällsvetenskaplig inriktning
• Tidigare erfarenhet som administratör / chefsstöd är starkt meriterande
• Erfarenhet av arbete på myndighet är meriterande
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Flytande i svenska i både tal och skrift

För att trivas i rollen som administratör är du flexibel och prestigelös eftersom du har många olika arbetsuppgifter. Det är viktigt att du är strukturerad och noggrann då både skriftlig och muntlig kommunikation är en stor del av arbetet och ska utföras på korrekt vis. Vidare är du initiativtagande och självgående med god förmåga att driva ditt arbete framåt och prioritera rätt. Då du stöttar flertalet chefer parallellt förekommer högt tempo i arbetet ibland, vilket vi ser att du motiveras av.

Övrig information:

Start: Augusti
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: administratör, administration, sekreterare, assistent, diarie, projekt, myndighet, Stockholm, heltid

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martina Liström martina.listrom@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4282358

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: