Administratör Backoffice

Visma Financial Solutions AB / Backofficejobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Visma Financial Solutions AB i Helsingborg

Visma är en av Europas mest expansiva tech-koncerner. Med hjälp av mjukvara och andra tekniska lösningar hjälper vi dagligen ~1 miljon kunder att effektivt driva sin verksamhet framåt.
Att företag ska få betalt för de produkter och tjänster de levererat är en självklarhet och en absolut nödvändighet. Visma Financial Solutions hjälper kunder att öka sin likviditet och skapar nya lösningar för morgondagen, där faktura- och kravhanteringsprocessen är mer digital och automatiserad - men fortfarande mänsklig.
"Vårt fantastiska team inom Backoffice behöver förstärkas med ytterligare en administrativ stjärna, med vilja att fortsätta utmana våra arbetssätt och effektivisera i det dagliga ".
• Sonja Andersson,
Din vardag
Som Administratör arbetar du effektivt med de administrativa uppgifterna inom faktura- och kravhanteringsprocessen. Dina kollegor har gedigen erfarenhet och bred kompetens som de gärna delar med sig av. Du behöver därför inte vara expert på faktura- och kravhantering, utan förväntas snarare bidra med rätt inställning och ett stort intresse för ekonomi och juridik.
Du trivs i en administrativ roll där listor avlöser listor, där postberg kommer och där du (nästan) aldrig ser slutet av en pappershög.
Du är nogrann och har ett sinne för detaljer, samtidigt som du har förmågan att arbeta i ett stadigt tempo mot givna deadlines.
Några av alla arbetsområden i vardagen:
Inkommande och utgående post
Skuldsanering
Bouppteckningar
Konkurser
Fullmakter
Oplacerade betalningar
Dödsbon

Du tar emot och bearbetar en stor mängd information inom dessa områden och är bryggan i processen där systemet inte räcker till. Du arbetar systematiskt med att bevaka, följa upp, kontrollera, identifiera och arkivera.
Vem är du?
Du har en avslutad gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Gärna inom områden som berör ex. Ekonomi, juridik, service eller administration.
Du behöver grundläggande datorkunskaper, vara normal användare av MS Office eller G-suite och ha enkelt för att lära dig nya system.
Arbetet utförs i huvudsak på svenska, men även engelska - därför behöver du ha mycket goda kunskaper i såväl tal som skrift.
Sök idag!
Vill du bli vår nya kollega på Backoffice avdelningen?
Skicka in din ansökan redan idag! Vi gör löpande urval och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta:
Head of Debt Collection, Sonja Andersson sonja.andersson@visma.com, Vid frågor om rekryteringsprocessen vänder du dig till HR Manager, Alexandra Engström, hr.vfs.se@visma.com
Givet vår bransch görs kreditupplysning som sista steg i rekryteringen.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Visma Financial Solutions AB (org.nr 556439-5670), https://www.visma.se/inkasso/om-visma-financial-solutions/
Redaregatan 50 (visa karta)
252 25  HELSINGBORG

Jobbnummer
7434955

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Visma Financial Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Visma Financial Solutions AB: