Administratör/Avgiftshandläggare Socialförvaltningen, timanställning
Lomma kommun, LSS / Ekonomiassistentjobb / Lomma
2025-02-18
Visa alla ekonomiassistentjobb i Lomma,
Burlöv,
Lund,
Malmö,
Staffanstorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lomma kommun, LSS i Lomma Lomma kommun erbjuder en attraktiv och trygg livsmiljö mitt i Öresundsregionen. Här vill människor leva, verka och utvecklas. Vi värnar om invånarna, miljön och havet. Lomma kommun står för utveckling och hög kvalitet.
I Lomma kommun arbetar vi med en värdegrund som utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Vår värdegrund ger uttryck för ett synsätt som guidar våra medarbetare i vardagen. Engagerade medarbetare driver utvecklingen framåt och gör Lomma kommun till en arbetsgivare som stimulerar glädje och engagemang. Välkommen att arbeta tillsammans med oss!
Publiceringsdatum2025-02-18ArbetsuppgifterVi söker nu en tillfällig timvikarie som är intresserad av att arbeta som administratör/avgiftshandläggare under våren och sommaren.
Vi söker dig som vill arbeta med administration/avgiftshandläggning. Som administratör/avgiftshandläggare kommer du i huvudsak att arbeta i vårt datasystem Procapita och Lifecare med att handlägga ärenden kring avgifter för de som har beviljade insatser enligt Socialtjänstlagen och HSL. Du kommer att hantera underlag och se över beslut om olika avgifter och skapa fakturor för utskick.
I arbetet ingår att ha kontakt med kommuninvånare och kollegor inom våra verksamheter för att säkerställa att vi tar ut rätt avgifter samt att bemöta frågor om kostnader och fakturor. Arbetet innebär hög grad av medledarskap för sitt uppdrag samt ett nära samarbete och samordning med andra professioner.
Du kommer att ingå i enheten Funktionsstöd som består av 2 avgiftshandläggare, 2 LSS-handläggare samt Förebyggandeverksamheten i kommunen. Enheten har en härlig sammanhållning och värnar aktivt om varandras arbetsmiljö.
KvalifikationerVi söker dig som har eller är under utbildning inom administration/ekonomi. Önskvärt är att du har erfarenhet av avgiftshandläggning eller ekonomiprocesser inom kommunal vård och omsorg eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Likväl är det meriterande om du har arbetat i verksamhetssystemen Procapita och LifeCare.
Som medarbetare hos oss är det viktigt att du har förmågan att arbeta självständigt och ansvarstagande utifrån ditt uppdrag. Du behöver kunna uttrycka dig på ett professionellt sätt både i tal och skrift samt ha förmåga att strukturera och prioritera i uppdraget. Arbetet ställer även krav på att kunna granska och hantera synpunkter och klagomål gällande avgifter. Om du liksom vi gärna blandar arbetsuppgifternas allvar med humor och skratt på fikaraster och luncher tror vi att du kommer trivas hos oss!
För att nå en så god matchning mellan oss som arbetsgivare och dig som sökande ber vi dig att besvara nedanstående frågor som ett avgränsat avsnitt i ditt personliga brev. Dina svar kommer att utgöra en del i vår urvalsprocess.
1. Beskriv en av dina kompetenser som bäst matchar vår tjänst som avgiftshandläggare?
2. Hur tänker du kring begreppet medledarskap och hur tar det sig uttryck i din arbetsvardag idag?
Personlig lämplighet är av vikt.
Låter det som ett arbete för dig? Vi tillämpar löpande urval så du är välkommen med din ansökan redan idag.
ÖVRIGT
Lomma kommun arbetar för lika rättigheter och möjligheter som motverkar diskriminering. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. I Lomma kommun är alla lika unika!
I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "17-2025".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Lomma kommun (org.nr 212000-1066)
Arbetsplats Lomma kommun, LSS
Kontakt Sussanne Blennow Enhetschef
040 – 641 11 37 Jobbnummer 9171695