Administratör, Administrativa enheten på Socialkontoret

Strängnäs kommun, Administrativa enheten SK / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Administrativa enheten SK i Strängnäs

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Administrativa enheten tillhör verksamhetsområdet Administration och Digitalisering på Socialkontoret i Strängnäs kommun och består av 8 medarbetare och 1 enhetschef.

På enheten arbetar nämndsekreterare, registrator, avgiftshandläggare, ekonomihandläggare och arkivarie.

På den administrativa enheten är gott samarbetsklimat viktigt, vi värdesätter arbetsglädje och att arbeta tillsammans för gemensamt mål. För tjänsten tillämpas flextidsavtal samt friskvårdsbidrag.


Publiceringsdatum
2022-06-01

Arbetsuppgifter
Du har ett nära samarbete med Socialkontorets registrator och stödjer i arbetet med postöppning, registrering och diarieföring.

Som administratör ansvarar du även för administrativa uppgifter som behövs för att enhetens övriga administrativa stöd ska fungera.

I tjänsten ingår också att tillhandahålla visst chefsstöd till Socialkontorets kontors- och verksamhetschefer.


Kvalifikationer
Vi söker dig om:
• har gymnasiekompetens med inriktning mot
administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig förvaltning
• har goda IT-kunskaper, goda kunskaper i Office-paketet samt goda kunskaper både muntligt och skriftligt i svenska språket
• är du noggrann, strukturerad och har hög ansvars- och servicekänsla
• har god samarbetsförmåga, är självgående, initiativrik och trivs att arbeta med omväxlande arbetsuppgifter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar vår värdegrund om öppenhet, utveckling, tydlighet och respekt.

Det är meriterande med erfarenhet av arbete med registratur, gärna inom offentlig förvaltning, eftergymnasial utbildning inom administration eller registratur samt erfarenhet av ärendehanteringssystemet LEX.

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-08-08 Urvalet sker löpande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Strängnäs kommun, Administrativa enheten SK

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "267/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365)

Arbetsplats
Strängnäs kommun, Administrativa enheten SK

Kontakt
Enhetschef
Tobias Rundström
tobias.rundstrom@strangnas.se
0152-331218

Jobbnummer
6703884

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Administrativa enheten SK

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Administrativa enheten SK: