Administratör Adecco Bergslagen
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Fagersta,
Norberg,
Skinnskatteberg,
Smedjebacken,
Avesta eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Fagersta,
Norberg,
Skinnskatteberg,
Smedjebacken,
Avesta eller i
hela Sverige Är du serviceminded och vill ge det lilla extra? Vill du bli en del av en arbetsplats som arbetar efter ledorden "Better Work, Better Life" med fokus på hög livskvalitet, glädje och laganda? Då har vi arbetet för dig! Nu söker vi en administratör till vårt kontor i Fagersta.
Om jobbet
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Nu söker vi efter en administratör till vårt kontor i Fagersta. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp som präglas av stor öppenhet och hög teamkänsla där vikten av att hjälpa varandra för att nå målet väger tyngre än den individuella prestationen. På Adecco arbetar vi i ett öppet kontorslandskap där en positiv atmosfär och arbetsglädje i en tempofylld miljö gör att du orkar göra "det lilla extra".
Som administratör hos oss har du en viktig roll i vårt team och du kommer att arbeta på vårt Adeccokontor i Fagersta. Du kommer att arbeta med kvalificerat administrativt arbete i ett nära samarbete med det lokala kontoret där du är ett administrativt stöd och arbetar mot vår verksamhet i såväl konsult-, kund- och leverantörskontakter. Du kommer i stor utsträckning att ha kontakt med våra anställda konsulter där du hjälper och stöttar dem i frågor kring tidrapportering, reseräkningar och friskvårdsbidrag samt ansvarar för utskick till såväl konsulter som kandidater och kunder. I tjänsten ingår även att:
• Administrera och hantera nystartsbidrag, garantilöner samt säkerställa dokumentation vid avslut av konsulter.
• Sköta manuell fakturering, hantering av manuella faktureringsunderlag samt sammanställning av krediteringsunderlag.
• Sköta och upprätthålla dokumentation och statistik
• Arbeta med inköp och beställningar av kläder samt kontors- och marknadsmaterial
Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter och gärna med kunskap inom HR. Det är meriterande med utbildning på högskolenivå inom personal- och arbetsliv eller motsvarande. Din tidigare erfarenhet av arbete med anställd personal och kunder ger dig en nödvändig insikt i det dagliga arbetet. Det här är ett jobb för dig som är självgående, initiativrik och trivs med att ha många olika kontaktytor.
Viktigt för tjänsten är:
• tidigare erfarenhet och förståelse av kontakt med anställd personal och kunder
• god administrativ förmåga och erfarenhet av tidigare administration
• flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som administratör ska tillsättas så snart som möjligt och är ett föräldravikariat på minst ett år, för rätt person finns ev. möjlighet till vidare anställning. Behovet är mellan 50%-100% vi är öppna för dialog angående tjänstens omfattning. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ulrika Struve 023-70 55 96.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Behovet är mellan 50%-100% vi är öppna för dialog angående tjänstens omfattning.
Publiceringsdatum2018-01-09ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlrika Struve 023-70 55 96
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Bangårdsgatan 1
73740 FAGERSTA
KontorsadressBangårdsgatan 1
Jobbnummer 3893378
Observera att sista ansökningsdag har passerat.