Administratör Adecco Bergslagen

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Fagersta
2017-03-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör Adecco Bergslagen" (publicerad 2018-01-09) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Fagersta, Norberg, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Avesta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Fagersta, Norberg, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Avesta eller i hela Sverige

Är du en person som brinner för sociala kontakter, trivs i ett högt tempo och har ett genuint intresse för andra människor? Vill du bli en del av en arbetsplats som arbetar efter ledorden "Better Work, Better Life" med fokus på hög livskvalitet, glädje och laganda? Då har vi arbetet för dig! Nu söker vi en administratör till vårt kontor i Fagersta.

Om jobbet
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Nu söker vi efter en administratör till vårt kontor i Fagersta. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp som präglas av stor öppenhet och hög teamkänsla där vikten av att hjälpa varandra för att nå målet väger tyngre än den individuella prestationen. På Adecco arbetar vi i ett öppet kontorslandskap där en positiv atmosfär och arbetsglädje i en tempofylld miljö gör att du orkar göra "det lilla extra".

Som administratör hos oss har du en viktig roll i vårt team och du kommer att arbeta på vårt Adeccokontor i Fagersta. Du kommer att arbeta med kvalificerat administrativt arbete i ett nära samarbete med det lokala kontoret där du är ett administrativt stöd och arbetar mot vår verksamhet i såväl konsult-, kund- och leverantörskontakter. Du kommer i stor utsträckning att ha kontakt med våra anställda konsulter där du hjälper och stöttar dem i frågor kring tidrapportering, reseräkningar och friskvårdsbidrag samt ansvarar för utskick till såväl konsulter som kandidater och kunder. I tjänsten ingår även att:

• Administrera och hantera nystartsbidrag, garantilöner samt säkerställa dokumentation vid avslut av konsulter.
• Sköta manuell fakturering, hantering av manuella faktureringsunderlag samt sammanställning av krediteringsunderlag.
• Sköta och upprätthålla dokumentation och statistik
• Arbeta med inköp och beställningar av kläder samt kontors- och marknadsmaterial

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter och gärna med kunskap inom HR och försäljning. Det är meriterande med utbildning på högskolenivå inom personal- och arbetsliv eller motsvarande. Din tidigare erfarenhet av arbete med anställd personal och kunder ger dig en nödvändig insikt i det dagliga arbetet. Det här är ett jobb för dig som är självgående, initiativrik och trivs med att ha många olika kontaktytor.

Viktigt för tjänsten är:
• tidigare erfarenhet och förståelse av kontakt med anställd personal och kunder
• god administrativ förmåga och erfarenhet av tidigare administration
• flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som administratör ska tillsättas så snart som möjligt. Som innemedarbetare hos Adecco blir du anställd i Adecco HR AB. Slutkandidaten kommer att erbjudas en provanställning på 6 månader och därefter övergår tjänsten i en tillsvidareanställning.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Madeleine Olivemark 0223-65 20 53.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-03-27

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madeleine Olivemark madeleine.olivemark@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Bangårdsgatan 1
73740 FAGERSTA

Kontorsadress
Bangårdsgatan 1

Jobbnummer
3400138

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: