Administratör
Rekryteringsgruppen AB / Redovisningsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rekryteringsgruppen AB i Solna,
Stockholm,
Järfälla,
Huddinge,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Rekryteringsgruppen arbetar med bemanning och rekrytering av personal. Våra kunder finns främst i Storstadsregionerna men även på andra orter i Sverige. Vi tillsätter en stor variation av tjänster, Handräckare, Ekonomer, Inköpare, Receptionister, Vaktmästare, Kontorsassistenter, Chaufförer, Säljare och många fler. Alla med olika krav på utbildning och erfarenhet. Gemensamt för våra medarbetare är servicevilja och fokus på kundnytta.
Tjänsten ingår i vår rekryteringsverksamhet vilket innebär att du kommer att bli anställd av Rekryteringsgruppens kund.
Arbetsuppgifterna kan variera från att självständigt författa brev, sammanställa material från konferenser, föra protokoll vid möten och uppdatera företagets hemsida till kopiering, sortering och du kan som administratör vara alltiallo, Din utbildning, erfarenhet och personliga lämplighet är också avgörande för vilka uppgifter du kan arbeta med.
Att sköta företagets korrespondens per brev, fax och mejl, liksom att skriva rapporter, protokoll och andra dokument är vanliga arbetsuppgifter. Administratören skapar allt oftare egna texter än skriver efter andras diktamen eller manus. Kanske redigerar de också andras texter, så att de blir korrekta och snygga. Att sammanställa rapporter och utföra utredningar är också arbetsuppgifter som kan förekomma. De förväntas kunna uttrycka sig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska, och ha goda kunskaper i olika dataprogram för textbehandling. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Som administratör har man ofta mycket kontakt med andra människor, så väl allmänheten som företag, kunder, leverantörer och myndigheter och du kan ses som företagets ansikte utåt. Kundservice, kundbokning, inköp, försäljning och hantering av fakturor och order kan ingå i arbetsuppgifterna.
I viss mån kan löneadministration och bokföring ingå i arbetsuppgifterna. Det kan vara du som räknar ut personalens löner och ser till att de blir utbetalda.
Ibland är administratören den som har de bästa kunskaperna i användningen av olika dataprogram och kan då ha till uppgift att instruera övriga medarbetare. En annan uppgift kan vara att ha hand om kontorets utrustning och inredning.
Arbetet är på Deltid 30 timmar per vecka och lönen ligger runt 18000kr per månad heltid.
För mer information kontakta Marie Ahrnqvist på tel. 08-15 75 75.
Publiceringsdatum2007-12-19Så ansöker duAnsök via vår webbplats »
Sista ansökningsdag 2008-01-17
FöretagRekryteringsgruppen AB
Vretensborgsv. 28
12630 Hägersten
Mer information på
www.rekryteringsgruppen.com Jobbnummer 80920
Observera att sista ansökningsdag har passerat.