Administratör
Ekobrottsmyndigheten / Administratörsjobb / Malmö
2025-03-19
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ekobrottsmyndigheten i Malmö,
Göteborg,
Linköping,
Örebro,
Stockholm eller i
hela Sverige Ekobrottsmyndigheten förebygger, upptäcker, avbryter, utreder och lagför ekonomiska brott. Våra 800 medarbetare har olika kompetenser och yrkesroller, såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister, som alla arbetar tillsammans mot ekobrott. Det är vår unika styrka.
Vill du bli en av oss och delta i bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten? Vi söker nu dig som vill arbeta som administratör på en av våra ekobrottskammare i Malmö. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med engagerade och kvalificerade kollegor vara med och bidra till att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet samtidigt som du får goda möjligheter till egen utveckling.
Arbetsplats
Vid Ekobrottsmyndigheten i Malmö finns två ekobrottskamrar och en polisoperativ enhet. Till den andra ekobrottskammaren söker vi nu en administratör med beslagsansvar.
Publiceringsdatum2025-03-19Dina arbetsuppgifterDu arbetar självständigt men också i team tillsammans med såväl andra administratörer som övriga yrkesgrupper på kammaren. Inom ramen för utredningsarbetet hanteras ofta beslagtaget gods vilket innefattar både administration och visst fysiskt arbete. Din huvuduppgift är att ha ett övergripande ansvar över beslagtaget gods men även att ge stöd och service till ekobrottskamrarna och mängdbrottsfunktionen i deras verksamhet.
I arbetsuppgifterna ingår bl.a.:
Att genomföra sökningar i flertal IT-system, hantering av inkomna beslag och förvaring, godsutlämning samt dokumentation av de åtgärder som vidtas i samband med detta.
Att vara ett administrativt stöd till åklagare, poliser, civila utredare m.fl. under ett ärendes gång. Det innebär allt från att göra slagningar i register och registrera nya ärenden till att delta aktivt i ärendemöten och t.ex. inhämta utdrag och annat material samt bereda kallelser till förhör.
Att arbeta i myndighetens diariesystem och andra IT-stöd, varför du bör känna dig bekväm i att hantera flera olika interna program. Även generella kontorsuppgifter såsom e-post och posthantering hör till vardagen.
Att vara kontakten utåt i många sammanhang och alltid ge en god service till allmänheten, myndigheter och andra inom rättsväsendet, främst via telefon och e-post.
KvalifikationerVi söker dig som har:
Fullgjord gymnasieutbildning
Minst två års erfarenhet inom de senaste fem åren av arbete med administrativa uppgifter som Ekobrottsmyndigheten bedömer som relevant
Goda datorkunskaper och är en van användare av Microsoft Office-paketet
Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
B-körkort
Det är meriterande om du utöver ovan även har:
Erfarenhet av beslagshantering
Genomgått polisens utbildning för beslagshandläggare
Erfarenhet av arbete som administratör inom rättsväsendet eller annan juridisk verksamhet
Erfarenhet av administrativt arbete i statlig myndighet
Erfarenhet av att arbeta med IT-programmen Cåbra eller DurTvå
Eftergymnasiala studier från högskola eller universitet inom relevant område t.ex. administration, IT, ekonomi eller juridik t.ex. paralegal utbildning
Dina personliga egenskaper När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Vi söker dig som är en lagspelare som tar ansvar för helheten och verksamhetens bästa. Då arbetet präglas av många kontakter med olika yrkesroller både internt och externt krävs det att du är serviceinriktad och har ett positivt och öppet förhållningssätt gentemot din omgivning. Du är ansvarstagande och arbetar strukturerat, noggrant och effektivt. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är en trygg och stabil person och har en mycket god samarbetsförmåga.
För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy, EBM-modellen.
KontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vice kammarchef Ola Lavie, tfn. 010-562 95 81.
Fackliga företrädare för Saco-S är Henrik Lundin, tfn 010-562 91 72, för ST Karin Hallström Norberg, 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10.
Information om anställningen
Anställningsform : Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning
Tjänstebenämning : Administratör
Arbetsort : Malmö
Tillträdesdatum : Enligt överenskommelse
Lön : Individuell lönesättning tillämpas
På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi med att utveckla våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Personlig hälsa värdesätts och uppmuntras och det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas.
Ansök
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 2 april. I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen Ekobrottsmyndigheten, 10422 Stockholm.
Är du redan registrerad som användare i Easycruit kan du logga in här för att söka tjänsten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ekobrottsmyndigheten (org.nr 202100-4979),
http://www.ekobrottsmyndigheten.se Jobbnummer 9231592