Administratör

Markaryds Kommun / Administratörsjobb / Markaryd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Markaryd, Osby, Örkelljunga, Hässleholm, Perstorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Markaryds Kommun i Markaryd, Älmhult, Ljungby, Växjö eller i hela Sverige

Markaryds kommun är en naturnära och välskött, småländsk gränsbygd, här växer och utvecklas människor och företag i en kreativ och hållbar miljö.
Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för alla medborgare, besökare och näringsidkare i vår kommun. Samverkan med den ideella sektorn och näringslivet är således en viktig del av vårt utvecklingsarbete.
Som arbetsgivare vill vi se och ta vara på möjligheter. Det skapar potential att bygga och utveckla kommunen tillsammans, för det är just tillsammans som vi gör varandra bättre. Engagemang, tillit, tillsammans - det är vår värdegrund och den tar vi på stort allvar. Hos oss finner du kompetenta och engagerade kollegor och chefer. Som vår medarbetare tror vi på dig, stöttar dig i ditt uppdrag och välkomnar dig att bli en del av en positiv gemenskap.
Markaryds kommun söker administratör
Miljö- och byggenheten i Markaryds kommun behöver nu anställa en administratör. Som medarbetare i Markaryds kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb.

Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Välkommen att bli en del av vårt team på Markaryds kommun -Tillsammans gör vi varandra bättre.

Arbetsplatsen
Miljö- och byggenheten består av en personalstyrka på 15 engagerade medarbetare som utifrån framförallt miljöbalken, livsmedelslagstiftningen och plan- och bygglagen arbetar med myndighetsutövning. På enheten finns det en central administration som stöttar alla handläggare i deras myndighetsutövning. Vi ingår i kommunens tekniska förvaltning men arbetar under miljö- och byggnadsnämnden.

I vårt arbete prioriterar vi hög kvalitet, rättssäkerhet och effektivitet.


Arbetsuppgifter och arbetssätt
Arbetet som administratör omfattar bland annat daglig registrering av inkommande handlingar, posthantering, fakturering, lämna statistik till SCB, skicka ut handlingar, besvara frågor från allmänheten, gallra och arkivera och expediera beslut samt andra förekommande administrativa arbetsuppgifter som uppkommer inom enheten.

Du är ett viktigt stöd till både handläggare och enhetschef. Vidare kommer du ha en central roll i att utveckla och utföra den administrativa ärendehanteringen på enheten. Våra ärendehanteringssystem är ByggR och Ecos.

Vi söker dig som är utåtriktad och positiv, du kommer ha många kontakter både internt och externt. Då vi arbetar med myndighetsutövning är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och har förståelse för vår roll som myndighet.

Tydlighet och en god kommunikation, ett gott bemötande och en bra service är viktigt för oss och ska också vara det för dig. Du gillar att ta ansvar, ta initiativ och vara engagerad. Du har en god förmåga att samarbeta men även att arbeta självständigt.

Publiceringsdatum
2024-01-29

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst treårig gymnasieutbildning och meriterande är fortsatta högskolestudier inom administration, offentlig förvaltning, miljö- eller byggområdet eller motsvarande. Vi handlägger inkommande ärenden digitalt, du behöver därför ha god datorvana och lätt för att lära dig nya datasystem. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av att arbeta med diarieföring och i system så som Byggr och Ecos.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av administrativt arbete, meriterande är inom en politiskt styrd organisation eller myndighet. Det är även meriterande att tidigare ha arbetat med miljö- eller byggfrågor.

Som person är du ansvarstagande och noggrann samt har förmåga att skapa struktur, planera och prioritera. Du trivs med ett högt arbetstempo och har god samarbetsförmåga. Du är serviceinriktad samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och kompetenser.

Tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag är 2024-02-18

Vi erbjuder anställningsförmåner som exempelvis semesterväxling och friskvårdsbidrag. Vi tillämpar flexibel arbetstid och erbjuder distansarbete i viss omfattning.

Individuell lönesättning tillämpas.

Urvalsarbete och intervjuer påbörjas snarast efter annonsen utgått.



Markaryds kommun i södra Småland på gränsen till Skåne är en välskött kommun med god ekonomi. Lånefinansieringsgraden är låg och bland annat har medel avsatts som fullt ut täcker kommunens framtida pensionskostnader. Markaryds kommun ligger i toppen i Svenskt näringslivs undersökning om landets bästa företagsklimat. I Markaryd arbetar vi med ett tydligt medborgarperspektiv och samverkar i stor utsträckning tillsammans med den ideella sektorn och näringslivet i vårt utvecklingsarbete.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Markaryds kommun (org.nr 212000-0654), http://www.markaryd.se/

Kontakt
Enhetschef
Siv Modée
siv.modee@markaryd.se
0433-720 13

Jobbnummer
8428645

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Markaryds Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Markaryds Kommun: