Administratör

JobBusters AB / Administratörsjobb / Stockholm
2024-01-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2024-03-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos JobBusters AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-01-16

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en erfaren Administratör till vår kund, vars uppgift kommer vara att arbeta direkt för personer i avdelningens ledningsgrupp men även nyckelpersoner i europeiska grupperingar. Administratören kommer att stötta med såväl mötesbokningar som fakturahantering/kontering samt vara stöd vid rekrytering och introduktionen av nya medarbetare.

I arbetsuppgifterna ingår exempelvis att:

• Stötta avdelningens chefer i planering och koordinering av större möten.
• Stötta avdelningens chefer med administrativa uppgifter.
• Administera europeiska möten där representanter från avdelningen är ordförande i arbets-/styrgrupper.
• Kontering av fakturor inom samtliga avräkningsprocesser, effektreserv, störningsreserv, snabb frekvensreserv (FFR).
• Vara sammanhållande för avdelningens konferenser.
• Vara sammanhållande för informationsseminarier (internt och externt).
• Administration och tilldelning av resurser i "projektverktyget".
• Stötta avdelningens intranätsredaktörer.
• Stötta i upphandling och introduktion av konsulter inom avdelningen.
• Vara stöd i rekrytering och introduktion av nya medarbetare.
• Administrera diarieföring.
• Vara ansvarig för att lägga upp och administrera kurser i den interna utbildningsplattformen.

Om företaget
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag.

Kvalifikationer
• Du har eftergymnasial utbildning inom till exempel ekonomi, HR eller administration alternativt minst 5 års motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Du har flera års erfarenhet av att ha självständigt arbetat med administrativa arbetsuppgifter, liknande de som anges i nämnda arbetsbeskrivning.
• Du har mycket god erfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word, Powerpoint och Outlook samt vana att arbeta med datorer och IT-system.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som administrativt stöd åt chefer och ledningsgrupper.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av koordinering i större organisationer.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med administration och koordinering i offentlig verksamhet (t.ex. statlig eller kommunal alt. motsvarande större organisation).

Dina personliga egenskaper
För att trivas i rollen somAdministratör är du serviceinriktad, har en god samarbetsförmåga och trivs med att ta initiativ. Du är ödmjuk, flexibel och är tydlig i ditt sätt att kommunicera. Vidare kan du arbeta självständigt och effektivt samt har en fallenhet för administrativa arbetsuppgifter.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 01-mar-2024 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 31-dec-2025, med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund med placering i centrala Sundbyberg, Stockholm.

Innan påbörjat uppdrag behöver en säkerhetsprövning göras som beräknas ta 6-8 veckor. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "5639".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jobbusters AB (org.nr 556826-5606), http://jobbusters.se/

Arbetsplats
JobBusters

Kontakt
My Johansson
my.johansson@jobbusters.se
+46 73 713 82 13

Jobbnummer
8395614

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från JobBusters AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos JobBusters AB: